W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zarządzanie dokumentami i usługami

Zarządzanie dokumentami i usługami to proces, w którym użytkownik może sam zdecydować, które dokumenty i usługi chce widzieć na ekranie głównym swojej aplikacji. W tym projekcie pracowaliśmy nad usprawnieniem tego procesu oraz zwiększeniem jego dostępności. Dzięki tej funkcji można dostosować kolejność dokumentów i usług na ekranie głównym mObywatela 2.0. Sprawia to, że korzystanie z aplikacji jest jeszcze bardziej intuicyjne i spersonalizowane.

Zarządzanie dokumentami i usługami.

Założenia projektu:

  1. Rozszerzenie funkcji zarządzania dokumentami (była w aplikacji już wcześniej) również dla usług.
     
  2. Uproszczenie procesu.
     
  3. Wykorzystanie elementów systemów iOS i Android.

Wyzwania:

  1. Określenie jednego sposobu zarządzania dla listy dokumentów i usług.
     
  2. Dostosowanie procesu do norm dostępności.

Jak odpowiedzieliśmy na te wyzwania:

  • Zarządzanie listami

    Dokumenty i usługi w mObywatelu 2.0 działają w różny sposób. Dokumenty są przechowywane jako tak zwane dane lokalne, czyli zapisane w aplikacji. Dla odmiany usługi są w razie potrzeby pobierane z serwera. Ich liczba i dostępność może się zmieniać, co narzuca pewne ograniczenia na ułożone przez użytkownika listy.

    Aby pogodzić dwa sposoby działania, określiliśmy to, jak mają zachowywać się listy w przypadku niedostępności części lub wszystkich usług. Po wprowadzeniu zmian zarządzanie dokumentami i usługami działa tak samo.
     
  • Dostępność

    W pierwotnej wersji procesu użytkownik miał tylko jedną możliwość ustawienia kolejności usług na liście. Kiedy te były już dodane do ekranu głównego, musiał wejść na wspomnianą listę i przytrzymać oraz przeciągnąć daną usługę na wybrane miejsce na liście (czyli wykonać tak zwane drag & drop).

    W zespole projektowym uznaliśmy jednak, że nie jest to rozwiązanie korzystne dla wszystkich, ponieważ wymaga dość dużej sprawności motorycznej. Dlatego też dodaliśmy drugi sposób zmiany kolejności usług – wprowadziliśmy przyciski, które umożliwiają układanie listy.

    Teraz użytkownik ma wybór, z którego sposobu chce skorzystać, a cały proces mogą też obsługiwać technologie asystujące (na przykład dla osób z niepełnosprawnościami).



    Obecnie efekt naszej pracy wygląda tak:

    ZOBACZ MAKIETĘ
{"register":{"columns":[]}}