Zarządzanie dokumentami i usługami
Zarządzanie dokumentami i usługami to proces, w którym użytkownik może sam zdecydować, które dokumenty i usługi chce widzieć na ekranie głównym swojej aplikacji. W tym projekcie pracowaliśmy nad usprawnieniem tego procesu oraz zwiększeniem jego dostępności. Dzięki tej funkcji można dostosować kolejność dokumentów i usług na ekranie głównym mObywatela 2.0. Sprawia to, że korzystanie z aplikacji jest jeszcze bardziej intuicyjne i spersonalizowane.
Założenia projektu:
- Rozszerzenie funkcji zarządzania dokumentami (była w aplikacji już wcześniej) również dla usług.
- Uproszczenie procesu.
- Wykorzystanie elementów systemów iOS i Android.
Wyzwania:
- Określenie jednego sposobu zarządzania dla listy dokumentów i usług.
- Dostosowanie procesu do norm dostępności.
Jak odpowiedzieliśmy na te wyzwania:
- Zarządzanie listami
Dokumenty i usługi w mObywatelu 2.0 działają w różny sposób. Dokumenty są przechowywane jako tak zwane dane lokalne, czyli zapisane w aplikacji. Dla odmiany usługi są w razie potrzeby pobierane z serwera. Ich liczba i dostępność może się zmieniać, co narzuca pewne ograniczenia na ułożone przez użytkownika listy.
Aby pogodzić dwa sposoby działania, określiliśmy to, jak mają zachowywać się listy w przypadku niedostępności części lub wszystkich usług. Po wprowadzeniu zmian zarządzanie dokumentami i usługami działa tak samo.
- Dostępność
W pierwotnej wersji procesu użytkownik miał tylko jedną możliwość ustawienia kolejności usług na liście. Kiedy te były już dodane do ekranu głównego, musiał wejść na wspomnianą listę i przytrzymać oraz przeciągnąć daną usługę na wybrane miejsce na liście (czyli wykonać tak zwane drag & drop).
W zespole projektowym uznaliśmy jednak, że nie jest to rozwiązanie korzystne dla wszystkich, ponieważ wymaga dość dużej sprawności motorycznej. Dlatego też dodaliśmy drugi sposób zmiany kolejności usług – wprowadziliśmy przyciski, które umożliwiają układanie listy.
Teraz użytkownik ma wybór, z którego sposobu chce skorzystać, a cały proces mogą też obsługiwać technologie asystujące (na przykład dla osób z niepełnosprawnościami).
Obecnie efekt naszej pracy wygląda tak:
ZOBACZ MAKIETĘ