W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Wirtualny Asystent

Zgodnie z naszymi zamierzeniami technologia GPT, wykorzystująca sztuczną inteligencję, ma umożliwić obywatelom skuteczną komunikację w postaci Wirtualnego Asystenta - bota. Celem jest skrócenie czasu potrzebnego do uzyskania interesujących użytkownika informacji.

Wirtualny Asystent.

Inteligentny bot 

Aby było to możliwe, w Pionie Innowacji i Jakości rozpoczęliśmy prace nad rozwojem chatbota tekstowego. Umożliwi on użytkownikom zadawanie pytań na tematy związane z administracją publiczną poprzez płynną, naturalną rozmowę. 

Dzięki temu, w odpowiedzi na zadane pytanie dotyczące usług administracji, otrzymamy wyczerpującą informację zwrotną podaną w formie naturalnej wypowiedzi. Będzie ona oparta o bazę artykułów z portalu Gov.pl.
 

Jak będzie działał asystent? 

Rozmowa z asystentem będzie się odbywała w formie pisemnej, tak jakbyśmy rozmawiali ze znajomym na jednym z popularnych komunikatorów. Wstępnie zakładamy, że każda konwersacja umożliwi zadanie 10 pytań - po wyczerpaniu limitu będzie można rozpocząć nową rozmowę.

Czy i jaki ów limit będzie, ustalimy na kolejnych etapach prac. Niezmienne pozostanie jednak, że w każdym momencie będzie można zakończyć konwersację, zamykając okno chatu.   

W apce mObywatel 2.0 bot będzie dostępny po zalogowaniu. Aby dane użytkowników były bezpieczne, bot nie będzie mógł odczytać informacji np. o naszych danych osobowych czy punktach karnych. Nie poprosimy go też o przeczytanie daty ważności dowodu. Bot będzie za to odpowiadał na ogólne zapytania dotyczące sposobu załatwiania urzędowych spraw czy usług dostępnych w formie cyfrowej.

Na tym etapie prac planujemy, że usługa wystartuje jako PoC – Proof of Concept - czyli pilotażowa wersja, która pokaże możliwości wdrożenia. Może się to oczywiście jeszcze zmienić.
 

Jakie główne założenia musimy spełnić, żeby projekt mógł się powieść? 

  1. Obsługa dużej liczby artykułów / ilości wiedzy.

  1. Dostarczenie merytorycznej odpowiedzi.

  1. Skondensowanie informacji z wielu źródeł. 
     

Główne wyzwania, które przed nami stoją: 

  1. Dobór właściwej technologii – wybór silnika konwersacji zdolnego do samodzielnego generowania treści na podstawie obszernych źródeł wiedzy.

  1. Odpowiednie przygotowanie i obróbka danych źródłowych – przygotowanie danych ze źródeł w sposób umożliwiający zasilenie bota wiedzą.

  1. Optymalizacja skuteczności bota i pewność odpowiedzi – ciągłe doskonalenie silnika, aby bot jak najlepiej udzielał odpowiedzi na pytania.

  1. Zapewnienie, że chatbot będzie w stanie zrozumieć intencje użytkowników i odpowiednio zareagować.

  1. Zagwarantowanie dostępności dla wszystkich użytkowników – projektanci muszą dostosować interfejs do wytycznych WCAG (Web Content Accessibility Guidelines). Polega to na zastosowaniu technologii pomagających osobom z niepełnosprawnościami, dopilnowaniu jak najlepszej czytelności tekstu oraz jak najłatwiejszej nawigacji. 

  1. Intuicyjność i wygoda prezentowanych treści oraz nawigacji między aplikacją a przeglądarką.
     
     
     
    Obecnie efekt naszej pracy wygląda tak:

    ZOBACZ MAKIETĘ

{"register":{"columns":[]}}