W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zapowiedź zmiany terminu obowiązku wdrożenia e-Doręczeń

09.07.2024

Spotkanie z przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego. Na zdjęciu od lewej: Magdalena Malinowska-Wójcicka - Zastępca Dyrektora DTC, Katarzyna Zajkowska - Dyrektor Departamentu e-Doręczeń, Dariusz Standerski – Wiceminister Ministerstwa Cyfryzacji

Minister Dariusz Standerski spotkał się 5 lipca z przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego.

Wiceszef Ministerstwa Cyfryzacji poinformował o przesunięciu terminu wejścia w życie obowiązku stosowania e-Doręczeń z 1 października 2024 roku na 1 stycznia 2025 roku.

Oficjalna informacja pojawi się wkrótce w komunikacie Ministra Cyfryzacji, który zostanie opublikowany w Dzienniku Ustaw.

Przesunięcie terminu jest niezbędne, aby przeprowadzić nowelizację ustawy o doręczeniach. Pozwoli ona wprowadzić okres przejściowy, o którym pisaliśmy m.in. w aktualności na temat planu naprawczego.

Piątkowe spotkanie odbyło się w ramach grupy roboczej do spraw e-Doręczeń przy Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Wśród poruszanych tematów były m.in.:

  • zmiany w ustawie i harmonogram prac legislacyjnych,
  • kampania informacyjna,
  • spotkania w różnych regionach Polski,
  • wdrażanie EZD (systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją) w jednostkach samorządu terytorialnego.

Materiały

Prezentacja: Zmiany w ustawie o doręczeniach
Zmiany​_w​_ustawie​_o​_doręczeniach.pdf 0.19MB
{"register":{"columns":[]}}