W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

I. Skargi i wnioski można: 

  1. Przesłać listownie, na adres:
    Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej, ul. Podchorążych 38,
    00-463 Warszawa.
  2. Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP (w wyszukiwarce należy wpisywać: Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej).
  3. Przesłać elektronicznie na adres mailowy: kancelaria@kg.straz.gov.pl
  4. Doręczyć osobiście do Kancelarii Ogólnej Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:00. W Biurze Przepustek proszę nawiązać kontakt telefoniczny z naszą Kancelarią Ogólną pod numerem 22 523 33 25 - właściwą wyłącznie w sprawach przyjęcia korespondencji.
  5. Złożyć ustnie do protokołu w Biurze Kontroli, Skarg i Wniosków Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie, ul. Podchorążych 38, 00-463 Warszawa, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:15 do 16:15. Osoby zainteresowane złożeniem skargi do protokołu proszone są o przesłanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat skargi. Zgłoszenia mogą być składane w formach wskazanych w pkt 1-4.

Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.

II. Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek:

  1. Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.
  2. Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
  3. Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.
  4. W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.
  5. Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości” Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej lub skierowana do wielu adresatów – bez wskazania oczekiwań wobec Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej – po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.

III. Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej

  1. Kierownictwo Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej przyjmuje w sprawach skarg i wniosków  w każdy poniedziałek w godzinach od 16:00 do 18:00.
  2. Osoby zainteresowane proszone są o składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie przedmiot sprawy. Zgłoszenia mogą być składane listownie, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP lub na adres mailowy: kancelaria@kg.straz.gov.pl,  a także doręczone osobiście do Kancelarii Ogólnej Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej. Zgłoszenie można uzupełnić  o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.
  3. Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania.
  4. O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.

IV. Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi    i wnioski w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej

  1. Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:
    - działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572);
    - rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)
  2. Przedmiotem  skargi  może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej, jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
  3. Przedmiotem  wniosku  mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej.

 

Materiały

Protokół przyjęcia skargi, wniosku - wniesionych ustnie
Protokoł​_przyjęcia​_skargi.doc 0.03MB
Rejestr przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków
Rejestr​_przyjec​_interesantow.doc 0.03MB

Analizy okresowe

Materiały

(2023) Działalność skargowo-wnioskowa PSP
2023-Działalność-skargowo-wnioskowa-PSP.docx 0.42MB
(2022) Działalność skargowo-wnioskowa w jednostkach organizacyjnych PSP
2022-dzialalnosc-skargowa.pptx 5.05MB
(2019 kwartał I) Analiza okresowa przyjmowania i załatwainia wniosków
2019-I-okresowa​_analiza.pdf 0.33MB
(2019 kwartał II) Analiza okresowa przyjmowania i załatwainia wniosków
2019-II-okresowa​_analiza.pdf 0.37MB
(2019 kwartał III) Analiza okresowa przyjmowania i załatwainia wniosków
2019-III-okresowa​_analiza.pdf 0.93MB
(2019 kwartał IV) Analiza okresowa przyjmowania i załatwainia wniosków
2019-IV-okresowa​_analiza.pdf 0.90MB
Analizy okresowe z lat 2016-2018
2018-2016-analiza-okresowa.zip 2.84MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
22.09.2020 15:23 Zofia Zarzycka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Biuro Nadzoru
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 26.0 27.09.2024 14:50 Majdak Emilia
Skargi i wnioski 25.0 27.09.2024 13:45 Majdak Emilia
Skargi i wnioski 24.0 09.08.2024 15:17 Zarzycka Zofia
Skargi i wnioski 23.0 09.05.2024 09:37 Zarzycka Zofia
Skargi i wnioski 22.0 08.05.2024 17:56 Zarzycka Zofia
Skargi i wnioski 21.0 08.05.2024 17:42 Zarzycka Zofia
Skargi i wnioski 20.0 18.04.2024 10:06 Maciej Pożarski
Skargi i wnioski 19.0 18.04.2024 10:03 Maciej Pożarski
Skargi i wnioski 18.0 10.11.2023 14:37 Zofia Zarzycka
Skargi i wnioski 17.0 04.05.2023 14:27 Zofia Zarzycka
Skargi i wnioski 16.0 04.05.2023 10:23 Zofia Zarzycka
Skargi i wnioski 15.0 10.01.2023 15:04 Zofia Zarzycka
Skargi i wnioski 14.0 10.01.2023 14:30 Zofia Zarzycka
Skargi i wnioski 13.0 10.01.2023 14:08 Zofia Zarzycka
Skargi i wnioski 12.0 10.01.2023 13:52 Zofia Zarzycka
Skargi i wnioski 11.0 10.01.2023 13:34 Zofia Zarzycka
Skargi i wnioski 10.0 22.11.2022 16:07 Zofia Zarzycka
Skargi i wnioski 9.0 22.11.2022 16:05 Zofia Zarzycka
Skargi i wnioski 8.0 22.11.2022 16:03 Zofia Zarzycka
Skargi i wnioski 7.0 21.11.2022 13:58 Zofia Zarzycka
Skargi i wnioski 6.0 21.11.2022 13:49 Zofia Zarzycka
Skargi i wnioski 5.0 21.11.2022 13:33 Zofia Zarzycka
Skargi i wnioski 4.0 12.10.2021 11:06 Leszek Piekarski
Skargi i wnioski 3.0 12.10.2021 11:05 Leszek Piekarski
Skargi i wnioski 2.0 29.09.2020 12:28 Leszek Piekarski
Skargi i wnioski 1.0 22.09.2020 15:23 Zofia Zarzycka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}