W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Powołanie grupy roboczej do spraw straży gminnych i miejskich

23.05.2024

We wtorek, 21 maja br., została powołana grupa robocza do spraw straży gminnych i miejskich. Będzie ona funkcjonowała w ramach Zespołu do Spraw Administracji Publicznej i Bezpieczeństwa Obywateli Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego.

Powołanie grupy roboczej do spraw straży gminnych i miejskich

Grupa robocza do spraw straży gminnych i miejskich to miejsce dialogu ze stroną samorządową. Wśród omawianych tematów znajdą się propozycje zmian w obowiązujących przepisach, które regulują funkcjonowanie straży gminnych i miejskich. W szczególności przedmiotem rozmów będzie ustawa o strażach gminnych.

Wypracowane w ramach dyskusji postulaty i opinie samorządowców staną się podstawą do podjęcia ewentualnych zmian prawnych i organizacyjnych dotyczących straży gminnych i miejskich w Polsce. 

Straże gminne i miejskie

Straże gminne i miejskie to samorządowe, umundurowane formacje, które są tworzone po to, by chronić porządek publiczny na terenie gminy. Bezpieczeństwo obywateli to jeden z priorytetów MSWiA, a samorządy pełnią ważną rolę w jego budowaniu. 

{"register":{"columns":[]}}