Złóż skargę i wniosek
Skargi i wnioski można:
- przesłać listownie, na adres:
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji,
02-591 Warszawa, ul. Stefana Batorego 5; - przesłać faksem, na numer: 47 721 53 23;
- przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP;
- przesłać elektronicznie na adres mailowy: kontakt@mswia.gov.pl
- doręczyć osobiście:
na Dziennik Podawczy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji - w Biurze Przepustek Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, które znajduje się na parterze budynku w Warszawie przy ul. Rakowieckiej 2A, w każdy poniedziałek w godzinach od 8:00 do 18.00 oraz od wtorku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00
lub
w Punkcie Obsługi Klienta Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, który znajduje się na I piętrze budynku Biura Przepustek Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie przy ul. Rakowieckiej 2A, w każdy poniedziałek - w godzinach od 8:00 do 18:00 oraz we wtorki, środy, czwartki i piątki - w godzinach od 8:15 do 16:15; - złożyć ustnie do protokołu: w Punkcie Obsługi Klienta Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, który znajduje się na I piętrze budynku Biura Przepustek Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie przy ul. Rakowieckiej 2A, w każdy poniedziałek - w godzinach od 8:00 do 18:00 oraz we wtorki, środy, czwartki i piątki - w godzinach od 8:15 do 16:15.
Biuro Przepustek Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji dostosowane jest architektonicznie do potrzeb osób mających trudności w poruszaniu się.
Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.
Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek
Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji (np. Jan Kowalski, ul. Kwiatowa 8, 12-345 Gniezno).
Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.
W skardze i wniosku, w miarę możliwości, należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.
Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, lub skierowana do wielu adresatów – bez wskazania oczekiwań wobec Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji – może być pozostawiona, po zapoznaniu się z jej treścią, bez dalszych działań.”
INFORMACJA dla osób, które chcą złożyć skargę lub wniosek przy pomocy tłumacza Polskiego Języka Migowego (PJM), Systemu Jęzkowo-Migowego (SJM) lub Sposobu Komunikowania się Osób Głuchoniewidomych (SKOGN)
Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2012 r., poz. 986): osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (czyli osoba uprawniona w rozumieniu ww. ustawy) jest zobowiązana zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Informacja dotycząca przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków przez członków kierownictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
kierownictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
W Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji przyjęte zostało, że dyżury członków kierownictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji związane z przyjmowaniem obywateli w sprawach skarg i wniosków odbywają się w poniedziałki - w godzinach od 14:00 do 16:00.
Klienci zainteresowani rozmową z członkiem kierownictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji proszeni są o składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat rozmowy. Zgłoszenia mogą być składane listownie, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP lub na adres mailowy: kontakt@mswia.gov.pl, a także osobiście w Punkcie Obsługi Klienta Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Zgłoszenie można uzupełnić o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.
Zgłoszenia niezawierające danych klienta, tj. imienia, nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania.
O wyznaczeniu terminu spotkania z członkiem kierownictwa Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, tj. z Sekretarzem Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji lub Podsekretarzem Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji, klienci powiadamiani są pisemnie.
Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi i wnioski w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:
- działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267 j.t.);
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, organy lub jednostki organizacyjne podległe lub nadzorowane przez Ministra Spraw Wewnętrznych albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności, dotyczące Ministerstwa Spraw Wewnętrznych lub organów i jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- Zgodnie z art. 237 § 4 Kodeksu postępowania administracyjnego: w razie niezałatwienia skargi w terminie określonym w § 1 stosuje się przepisy art. 36-38.
- Zgodnie z art. 37 Kodeksu postępowania administracyjnego: na niezałatwienie sprawy w terminie (...) lub na przewlekłe prowadzenie postępowania służy stronie zażalenie do organu wyższego stopnia, a jeżeli nie ma takiego organu – wezwanie do usunięcia naruszenia prawa.
- Zgodnie z art. 239 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego: W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności - organ właściwy do jej rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy - bez zawiadamiania skarżącego.
- Zgodnie z § 2 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków: skargę lub wniosek adresowane do właściwego organu i przesłane w odpisie do innego organu rozpatruje i załatwia, w ramach swojej właściwości, organ do którego były adresowane.
- Zgodnie z § 8 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków: skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Przetwarzanie danych osobowych:
Materiały
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowychNowa_klauzla_skargi_wnioski.pdf 0.29MB
- Pierwsza publikacja:
- 18.10.2019 16:13 Karolina Ołtarzewska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Biuro Ministra
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Złóż skargę i wniosek | 41.0 | 28.06.2024 14:38 Malwina Rysak |
Złóż skargę i wniosek | 40.0 | 28.06.2024 07:52 Malwina Rysak |
Złóż skargę i wniosek | 39.0 | 04.01.2024 13:00 Malwina Rysak |
Złóż skargę i wniosek | 38.0 | 22.12.2023 15:16 Jakub Kolasiński |
Złóż skargę i wniosek | 37.0 | 17.11.2023 13:27 Kinga Zając |
Złóż skargę i wniosek | 36.0 | 03.11.2023 12:01 Jakub Kolasiński |
Złóż skargę i wniosek | 35.0 | 26.10.2023 15:59 Piotr Świątkowski |
Złóż skargę i wniosek | 34.0 | 26.10.2023 15:58 Piotr Świątkowski |
Złóż skargę i wniosek | 33.0 | 01.09.2022 13:50 Kinga Zając |
Złóż skargę i wniosek | 32.0 | 01.03.2022 07:45 Joanna Ćmiel |
Złóż skargę i wniosek | 31.0 | 20.01.2022 14:34 Joanna Ćmiel |
Złóż skargę i wniosek | 30.0 | 11.01.2022 14:34 Piotr Świątkowski |
Złóż skargę i wniosek | 29.0 | 06.12.2021 11:36 Kinga Zając |
Złóż skargę i wniosek | 28.0 | 17.06.2021 16:31 Magdalena Jakubiak |
Złóż skargę i wniosek | 27.0 | 02.06.2021 14:48 Karolina Ołtarzewska |
Złóż skargę i wniosek | 26.0 | 30.04.2021 10:56 Magdalena Jakubiak |
Złóż skargę i wniosek | 25.0 | 01.04.2021 12:07 Magdalena Jakubiak |
Złóż skargę i wniosek | 24.0 | 26.02.2021 13:08 Joanna Ćmiel |
Złóż skargę i wniosek | 23.0 | 25.02.2021 14:16 Joanna Ćmiel |
Złóż skargę i wniosek | 22.0 | 29.01.2021 12:48 Joanna Ćmiel |
Złóż skargę i wniosek | 21.0 | 29.12.2020 15:04 Joanna Ćmiel |
Złóż skargę i wniosek | 20.0 | 17.12.2020 14:49 Joanna Ćmiel |
Złóż skargę i wniosek | 19.0 | 30.11.2020 15:29 Joanna Ćmiel |
Złóż skargę i wniosek | 18.0 | 30.11.2020 15:26 Joanna Ćmiel |
Złóż skargę i wniosek | 17.0 | 30.10.2020 15:32 Magdalena Jakubiak |
Złóż skargę i wniosek | 16.0 | 30.09.2020 14:55 Joanna Ćmiel |
Złóż skargę i wniosek | 15.0 | 01.09.2020 10:48 Joanna Ćmiel |
Złóż skargę i wniosek | 14.0 | 01.09.2020 10:47 Joanna Ćmiel |
Złóż skargę i wniosek | 13.0 | 31.07.2020 16:12 Magdalena Jakubiak |
Złóż skargę i wniosek | 12.0 | 23.06.2020 11:17 Karolina Ołtarzewska |
Złóż skargę i wniosek | 11.0 | 22.06.2020 17:17 Andrzej Mitura |
Złóż skargę i wniosek | 10.0 | 25.05.2020 14:35 Karolina Ołtarzewska |
Złóż skargę i wniosek | 9.0 | 25.05.2020 14:29 Karolina Ołtarzewska |
Złóż skargę i wniosek | 8.0 | 13.03.2020 18:17 Karolina Ołtarzewska |
Złóż skargę i wniosek | 7.0 | 30.12.2019 10:49 Adam Nowakowski |
Złóż skargę i wniosek | 6.0 | 04.12.2019 14:27 Karolina Ołtarzewska |
Złóż skargę i wniosek | 5.0 | 04.12.2019 14:26 Karolina Ołtarzewska |
Złóż skargę i wniosek | 4.0 | 04.12.2019 14:26 Karolina Ołtarzewska |
Złóż skargę i wniosek | 3.0 | 30.10.2019 10:01 Joanna Ćmiel |
Złóż skargę i wniosek | 2.0 | 24.10.2019 10:05 Magdalena Jakubiak |
Złóż skargę i wniosek | 1.0 | 18.10.2019 16:13 Karolina Ołtarzewska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP