Koordynator do spraw dostępności
Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, w związku realizacją ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) wyznaczył w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji:
- Panią Ewę Sadowską do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej,
- Pana Adama Soleckiego do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności architektonicznej.
Do zadań koordynatorów ds. dostępności należy:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Ministerstwo,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia przez Ministerstwo planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy,
- monitorowanie działalności Ministerstwa w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dane kontaktowe
- Koordynator do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej oraz cyfrowej w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji – Ewa Sadowska
- e-mail: Koordynator.Dostepnosci@mswia.gov.pl
- tel.: (47) 72 844 10
- Koordynator do spraw dostępności architektonicznej w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji – Adam Solecki
-
tel.: (47) 72 842 74
Wnioski o zapewnienie dostępności
Od 6 września 2021 r. każdy obywatel może poinformować podmiot publiczny o braku jego dostępności w wymiarze architektonicznym i informacyjno – komunikacyjnym. Osoby ze szczególnymi potrzebami lub ich przedstawiciele ustawowi będą mogli także złożyć wnioski i skargi, o których mowa w rozdziale 4 ustawy.
Jeśli osoba ze szczególnymi potrzebami wymaga zapewnienia dostępności, aby załatwić swoją sprawę urzędową w danym podmiocie publicznym lub skorzystać z jego usług - będzie mogła złożyć wniosek o zapewnienie dostępności.
Natomiast jeśli:
- pomimo wniesienia wniosku podmiot publiczny nie zapewni dostępności w przeciągu 14 dni i nie poinformuje, że potrzebuje na to więcej czasu,
- podmiot publiczny poinformuje, że potrzebuje więcej czasu, ale nie zapewni dostępności (ma maksymalnie 2 miesiące na zapewnienie dostępności),
- podmiot publiczny odmówi zapewnienia dostępności (nawet jeśli zapewni dostęp alternatywny)
- będzie można złożyć skargę na brak dostępności do Prezesa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON).
Na wniesienie skargi osoba ze szczególnymi potrzebami ma 30 dni od upływu terminu, w którym podmiot publiczny miał zapewniać dostępność po złożeniu ww. wniosku (14 dni, lub maksymalnie 2 miesiące). Wnosząc wniosek i skargę trzeba spełnić wymagania formalne np. podać dane kontaktowe, czy wskazać konkretne bariery, które utrudniły lub uniemożliwiły dostępność. Szczegółowe wymagania formalne opisano w art. 30 ust. 3 i art. 32 ust. 3 ustawy.
Materiały
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowejwniosek_o_zapewnienie__dostępności_cyfrowej.doc 0.04MB Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i komunikacyjno-informacyjnej
wniosek_o_zapewnienie_dostepności_architektonicznej_i_komunikacyjno-informacyjnej.doc 0.04MB
- Pierwsza publikacja:
- 20.01.2023 13:08 Piotr Świątkowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Ewa Sadowska/DKS, Adam Solecki/BA
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Koordynator do spraw dostępności | 7.0 | 09.05.2024 09:54 Joanna Ćmiel |
Koordynator do spraw dostępności | 6.0 | 09.05.2024 09:42 Joanna Ćmiel |
Koordynator do spraw dostępności | 5.0 | 20.12.2023 14:43 Kinga Zając |
Koordynator do spraw dostępności | 4.0 | 20.12.2023 14:42 Kinga Zając |
Koordynator do spraw dostępności | 3.0 | 20.12.2023 14:16 Kinga Zając |
Koordynator do spraw dostępności | 2.0 | 20.12.2023 14:16 Kinga Zając |
Koordynator do spraw dostępności | 1.0 | 20.01.2023 13:08 Piotr Świątkowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP