W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Po webinarium „Zarządzanie interesariuszami oraz procesami onboardingu pracowników na przykładzie dobrych praktyk CAF w Oddziałach ZUS”

19.12.2024

17 grudnia zorganizowaliśmy webinarium nt. dobrych praktyk wdrożonych w ZUS dzięki wykorzystaniu Wspólnej Metody Oceny (ang. Common Assessment Framework, CAF). Swoimi doświadczeniami podzielili się przedstawiciele dwóch oddziałów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych: oddziału w Bydgoszczy i II oddziału w Warszawie. W wydarzeniu wzięło udział ponad 160 uczestników.

Po_webinarium_CAF_w_ZUS

O czym rozmawialiśmy?

Na początku, Krajowa Korespondentka CAF Katarzyna Dudzik omówiła krótko, czym jest CAF i na czym polega stosowanie tego narzędzia w organizacji.

W głównej części spotkania, przedstawiciele ZUS podzielili się swoimi praktycznymi doświadczeniami w ramach zarządzania jakością w organizacji przy pomocy modelu CAF.

Jakie są korzyści z zastosowania CAF w oddziałach ZUS?

Dzięki zastosowaniu CAF w bydgoskim oddziale ZUS poprawiła się komunikacja z interesariuszami:

  • lepiej udaje się identyfikować ich potrzeby,
  • skuteczniej alokowane są zasoby instytucji,
  • zwiększyła się akceptacja wdrażanych projektów,
  • zminimalizowane zostało ryzyko konfliktów,
  • wzrosło zaufania do instytucji i poprawiły się relacje z interesariuszami.

W II warszawskim oddziale ZUS w wyniku zastosowania CAF wdrożony został plan dla nowych pracowników, który ułatwia im rozpoczęcie pracy w urzędzie. Dzięki niemu:

  • nowi pracownicy są sprawnie wprowadzani do organizacji i lepiej ją rozumieją,
  • nowozatrudnionym łatwiej wejść w nowe środowisko – nie boją się tego,
  • zmniejszyła się rotacja pracowników,
  • pracownicy z różnych komórek nawiązali ze sobą relacje,
  • udało się odciążyć opiekunów merytorycznych we wdrażaniu nowych pracowników do organizacji.

Więcej informacji nt. zastosowania CAF w oddziałach ZUS, jego efektów i korzyści, a także ogólne informacje nt. modelu CAF znajdą Państwo w załączonych prezentacjach.

Kto wziął udział w spotkaniu?

Spotkanie otworzyła Monika Zaremba, zastępca dyrektora Departamentu Służby Cywilnej KPRM.

Jako prelegenci udział wzięli:

  • Monika Bernadowicz, dyrektor Oddziału ZUS w Bydgoszczy,
  • Łukasz Lickiewicz, zastępca dyrektora Oddziału ZUS w Bydgoszczy,
  • Beata Pawlińska-Wiak, dyrektor II Oddziału ZUS w Warszawie,
  • Dorota Słowik, dyrektor Departamentu Kontrolingu ZUS,
  • Ewa Wygonna, dyrektor Departamentu Audytu ZUS

oraz Katarzyna Dudzik, Krajowa Korespondentka CAF, koordynatorka Zespołu Współpracy Międzynarodowej i Etyki Służby Cywilnej w Departamencie Służby Cywilnej KPRM.

Cykl webinariów o dobrych praktykach

To webinarium było kolejnym z cyklu spotkań na temat dobrych praktyk wdrażanych dzięki CAF. Poprzednio swoim doświadczeniem dzielili się z nami m.in. pracownicy Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wielkopolskim, Urzędu Miasta Krakowa czy Starostwa Powiatowego w Nowej Soli. Poprzez cykl webinariów chcemy promować CAF jako skuteczne narzędzie zarządzania jakością.

Serdecznie zachęcamy do dzielenia się dobrymi praktykami wdrożonymi dzięki zastosowaniu CAF w Państwa urzędach! Informacje mogą Państwo kierować na adresy: katarzyna.dudzik@kprm.gov.pl lub witold.stelmaski@kprm.gov.pl

Zachęcamy do śledzenia Aktualności CAF!

Materiały

Załącznik​_nr​_1​_Prezentacje​_Zakładu​_Ubezpieczeń​_Społecznych
Załącznik​_nr​_1​_Prezentacje​_Zakładu​_Ubezpieczeń​_Społecznych.pdf 4.16MB
Załącznik nr 2 Prezentacja nt. CAF
Prezentacja​_nt​_CAF.pdf 1.27MB
{"register":{"columns":[]}}