Po webinarium „Zarządzanie interesariuszami oraz procesami onboardingu pracowników na przykładzie dobrych praktyk CAF w Oddziałach ZUS”
19.12.2024
17 grudnia zorganizowaliśmy webinarium nt. dobrych praktyk wdrożonych w ZUS dzięki wykorzystaniu Wspólnej Metody Oceny (ang. Common Assessment Framework, CAF). Swoimi doświadczeniami podzielili się przedstawiciele dwóch oddziałów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych: oddziału w Bydgoszczy i II oddziału w Warszawie. W wydarzeniu wzięło udział ponad 160 uczestników.
O czym rozmawialiśmy?
Na początku, Krajowa Korespondentka CAF Katarzyna Dudzik omówiła krótko, czym jest CAF i na czym polega stosowanie tego narzędzia w organizacji.
W głównej części spotkania, przedstawiciele ZUS podzielili się swoimi praktycznymi doświadczeniami w ramach zarządzania jakością w organizacji przy pomocy modelu CAF.
Jakie są korzyści z zastosowania CAF w oddziałach ZUS?
Dzięki zastosowaniu CAF w bydgoskim oddziale ZUS poprawiła się komunikacja z interesariuszami:
- lepiej udaje się identyfikować ich potrzeby,
- skuteczniej alokowane są zasoby instytucji,
- zwiększyła się akceptacja wdrażanych projektów,
- zminimalizowane zostało ryzyko konfliktów,
- wzrosło zaufania do instytucji i poprawiły się relacje z interesariuszami.
W II warszawskim oddziale ZUS w wyniku zastosowania CAF wdrożony został plan dla nowych pracowników, który ułatwia im rozpoczęcie pracy w urzędzie. Dzięki niemu:
- nowi pracownicy są sprawnie wprowadzani do organizacji i lepiej ją rozumieją,
- nowozatrudnionym łatwiej wejść w nowe środowisko – nie boją się tego,
- zmniejszyła się rotacja pracowników,
- pracownicy z różnych komórek nawiązali ze sobą relacje,
- udało się odciążyć opiekunów merytorycznych we wdrażaniu nowych pracowników do organizacji.
Więcej informacji nt. zastosowania CAF w oddziałach ZUS, jego efektów i korzyści, a także ogólne informacje nt. modelu CAF znajdą Państwo w załączonych prezentacjach.
Kto wziął udział w spotkaniu?
Spotkanie otworzyła Monika Zaremba, zastępca dyrektora Departamentu Służby Cywilnej KPRM.
Jako prelegenci udział wzięli:
- Monika Bernadowicz, dyrektor Oddziału ZUS w Bydgoszczy,
- Łukasz Lickiewicz, zastępca dyrektora Oddziału ZUS w Bydgoszczy,
- Beata Pawlińska-Wiak, dyrektor II Oddziału ZUS w Warszawie,
- Dorota Słowik, dyrektor Departamentu Kontrolingu ZUS,
- Ewa Wygonna, dyrektor Departamentu Audytu ZUS
oraz Katarzyna Dudzik, Krajowa Korespondentka CAF, koordynatorka Zespołu Współpracy Międzynarodowej i Etyki Służby Cywilnej w Departamencie Służby Cywilnej KPRM.
Cykl webinariów o dobrych praktykach
To webinarium było kolejnym z cyklu spotkań na temat dobrych praktyk wdrażanych dzięki CAF. Poprzednio swoim doświadczeniem dzielili się z nami m.in. pracownicy Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gorzowie Wielkopolskim, Urzędu Miasta Krakowa czy Starostwa Powiatowego w Nowej Soli. Poprzez cykl webinariów chcemy promować CAF jako skuteczne narzędzie zarządzania jakością.
Serdecznie zachęcamy do dzielenia się dobrymi praktykami wdrożonymi dzięki zastosowaniu CAF w Państwa urzędach! Informacje mogą Państwo kierować na adresy: katarzyna.dudzik@kprm.gov.pl lub witold.stelmaski@kprm.gov.pl!
Zachęcamy do śledzenia Aktualności CAF!
Materiały
Załącznik_nr_1_Prezentacje_Zakładu_Ubezpieczeń_SpołecznychZałącznik_nr_1_Prezentacje_Zakładu_Ubezpieczeń_Społecznych.pdf 4.16MB Załącznik nr 2 Prezentacja nt. CAF
Prezentacja_nt_CAF.pdf 1.27MB