W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Jak tworzymy legitymacje?

mObywatel 2.0 zawiera wiele użytecznych dokumentów elektronicznych. Należą do nich różne legitymacje, które są cyfrowymi odpowiednikami legitymacji plastikowych. Często ich funkcje są tożsame z tradycyjnymi wersjami, a często są bardzo zbliżone. W tej podzakładce znajdziesz opisy legitymacji, które mieści apka. Możesz też zobaczyć, jak te legitymacje wyglądają. A z tego tekstu dowiesz się, jak nad nimi pracujemy.

Legitymacje.

Prace nad każdą legitymacją przebiegają w bardzo podobny do siebie sposób. Przede wszystkim musimy zadbać o to, by każdy dokument był dostosowany do obowiązujących przepisów i posiadał wszystkie autoryzacje ze strony instytucji państwowych.

Musimy też zagwarantować użytkownikowi zdolność do potwierdzenia autentyczności cyfrowego dokumentu. No i, co chyba najważniejsze, zabezpieczyć go silnymi mechanizmami szyfrowania przed nieuprawnionym dostępem, kopiowaniem i modyfikacją.

Główne wyzwania, które stoją przed projektantami legitymacji:

  1. Przygotowanie wzoru dokumentu wraz z umieszczeniem na nim elementów umożliwiających jego wizualną i funkcjonalną weryfikację.
     
  2. Umożliwienie potwierdzania tożsamości użytkownika z wykorzystaniem drugiego urządzenia mobilnego.

Jak odpowiadamy na te wyzwania:

  • Warstwa wizualna dokumentu wraz z zabezpieczeniami

    Każda legitymacja w aplikacji mObywatel 2.0 posiada osobny gilosz (charakterystyczny rysunek w tle), który zabezpiecza ją przed fałszerstwem. Składa się on na przykład z określonych kształtów geometrycznych oraz logo instytucji, do której przynależy legitymacja.

    W dokumencie znajdują się ponadto aktualne zdjęcie użytkownika, jego dane osobowe, polskie godło w postaci hologramu, który zmienia barwę podczas poruszania smartfonem, sekcja wskazująca aktualną datę i godzinę, status dokumentu informujący o jego ważności oraz różne inne elementy zależne od konkretnej legitymacji.

     
  • Proces potwierdzania tożsamości

    Składa się z kilku prostych kroków. Co należy zrobić?

    - w legitymacji wybrać Potwierdź swoje dane,
    - zapoznać się z informacjami i nacisnąć Rozpocznij,
    - zeskanować kod QR z urządzenia osoby, która chce potwierdzić tożsamość lub wpisać sześciocyfrowy kod znajdujący się pod kodem QR,
    - zobaczyć komu i jakie dane się przekazuje,
    - nacisnąć Udostępnij dane.

    Po ukończeniu procesu legitymacja zostanie potwierdzona.



    To już wszystkie informacje ogólne o legitymacjach w mObywatelu 2.0. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o każdej z nich z osobna, kliknij:

    Przeglądaj legitymacje
{"register":{"columns":[]}}