Konsultacje publiczne Programu Zintegrowanej Informatyzacji Państwa
16.05.2019
Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczyna formalny proces konsultacji publicznych projektu aktualizacji Programu Zintegrowanej Informatyzacji Państwa. Zbieranie uwag potrwa do 30 maja br.
Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa (Program, PZIP) to strategiczny dokument określający działania Rządu zmierzające do rozwoju polskiej administracji publicznej przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii cyfrowych, a w efekcie usprawnienia funkcjonowania Państwa oraz stworzenia warunków ułatwiających obywatelowi komunikację z administracją publiczną i wykorzystywanie zasobów informacyjnych i udostępnianych rozwiązań do jego potrzeb.
Przeprowadzona w 2018 r. ewaluacja aktualnie obowiązującego Programu oraz zmiany zachodzące w jego otoczeniu, wskazują na konieczność przyjęcia nowych założeń, które będą odpowiedzią na aktualne problemy i wyzwania w procesie transformacji cyfrowej państwa.
Na nowo zdefiniowano cele Programu, przyjmując za cel główny modernizację administracji publicznej z wykorzystaniem technologii cyfrowych nakierowaną na potrzebę podniesienia sprawności państwa i poprawienie jakości relacji administracji z obywatelami i innymi interesariuszami. Osiągnięcie celu głównego zakłada się przy uwzględnieniu trzech celów szczegółowych, czemu podporządkowano cały układ logiczny dokumentu, wskazując kierunki interwencji i konkretne działania na rzecz ich realizacji, co zostało odzwierciedlone w załączniku nr 1 do Programu.
Zgodnie z przyjętymi założeniami, załącznikiem nr 2 do Programu ma być Plan działań wszystkich resortów, służących realizacji założeń Programu, opracowany w oparciu o propozycje z każdego z obszarów pozostających z zakresie kompetencji poszczególnych członków Rządu. Plan będzie uwzględniał przedsięwzięcia, przypisane do konkretnego celu szczegółowego i kierunku interwencji, z określonym terminem realizacji i planowanym źródłem finansowania. Plan działań zostanie opracowany w ramach uzgodnień międzyresortowych projektu uchwały w sprawie zmiany PZIP.
Uwagi do dokumentu prosimy kierować na adresy poczty elektronicznej: pzip@mc.gov.pl.
Dziękujemy za przesłanie wszystkich uwag do programu. „Poniżej zamieszczamy zestawienie zgłoszonych uwag, zajęte wobec nich stanowisko oraz w wersję Programu uzgodnioną w trakcie przeprowadzonych konsultacji”.
Materiały
Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa - projektPZIP_1505_2019.pdf 1.53MB Formularz zgłaszania uwag do projektu PZIP
Formularz_zgłaszania_uwag_do_projektu_PZIP.docx 0.02MB Załącznik nr 1 do Programu Zintegrowanej Informatyzacji Państwa
Załącznik_nr_1_do_Programu_Zintegrowanej_Informatyzacji_Państwa.pdf 0.33MB Uchwała Rady Ministrów z OSR
Uchwała_Rady_Ministrów_z_OSR.odt 0.05MB konferencja uzgodnieniowa - konsultacje publiczne
Konferencja_uzgodnieniowa_-_konsultacje_publiczne.pdf 0.10MB konferencja uzgodnieniowa - opiniowanie
Konferencja_uzgodnieniowa_-_opiniowanie.pdf 0.10MB konferencja uzgodnieniowa - resorty
Konferencja_uzgodnieniowa_-_resorty.pdf 0.11MB tabela uwag konsultacje publiczne
Tabela_uwag_Konsultacje_publiczne.xlsx 0.14MB tabela uwag opiniowanie
Tabela_uwag_opiniowanie.xlsx 0.02MB tabela uwag uzgodnienia międzyresortowe
Tabela_uwag_uzgodnienia_międzyresortowe.xlsx 0.03MB program zintegrowanej informatyzacji państwa - wersja po konsultacjach
Program Zintegrowanej Informatyzacji Państwa - wersja po konsultacjach.odt 2.47MB tabela uwag konsultacje publiczne - wersja po konsultacjach
Tabela uwag konsultacje publiczne - wersja po konsultacjach.xlsx 0.14MB tabela uwag opiniowanie - wersja po konsultacjach
Tabela uwag opiniowanie - wersja po konsultacjach.xlsx 0.02MB tabela uwag uzgodnienia międzyresortowe - wersja po konsultacjach
Tabela uwag uzgodnienia międzyresortowe - wersja po konsultacjach.xlsx 0.03MB