Rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: „Prowadzenie działań związanych z poszukiwaniem osób zaginionych oraz zapewnienie wsparcia ich rodzinom”
30 listopada 2018 r. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ogłosiło otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego pn.: „Prowadzenie działań związanych z poszukiwaniem osób zaginionych oraz zapewnienie wsparcia ich rodzinom” z dotacją w wysokości 110.000 zł dla organizacji pozarządowych prowadzących działalność pożytku publicznego w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz przeciwdziałania patologiom społecznym. Ogłoszenie konkursu zamieszczone zostało w Biuletynie Informacji Publicznej, na tablicy ogłoszeń i na stronie internetowej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Termin zgłaszania ofert realizacji wskazanego wyżej zadania publicznego upłynął w dniu 28 grudnia 2018 r.
Zadanie obejmuje następujące działania:
- Prowadzenie ogólnopolskiego, bezpłatnego interwencyjnego telefonu w sprawie zaginionych dzieci.
- Prowadzenie działań informacyjnych i promocyjnych skierowanych do społeczeństwa na terenie Polski dotyczących funkcjonowania telefonu interwencyjnego w sprawie zaginionych dzieci.
- Rozwijanie współpracy z instytucjami profesjonalnie zaangażowanymi w poszukiwania zaginionych dzieci i zaginionych osób starszych, w tym przede wszystkim z Policją oraz mediami.
- Organizowanie/prowadzenie szkoleń dla osób z grup profesjonalnie zaangażowanych w poszukiwania osób zaginionych, w szczególności zaginionych dzieci i zaginionych osób starszych.
- W ramach wspierania ustawowych działań Policji w obszarze poszukiwań osób zaginionych udzielanie pomocy rodzinom osób zaginionych, przede wszystkim w zakresie wsparcia psychologicznego, prawnego i socjalnego.
Komisja konkursowa, powołana przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, zebrała się w dniu 28 stycznia 2019 r. i dokonała oceny 2 ofert zgłoszonych w odpowiedzi na konkurs. Dokonując oceny Członkowie Komisji brali pod uwagę przede wszystkim: zgodność oferty z wymaganiami określonymi w otwartym konkursie ofert, dotychczasowe doświadczenie organizacji oraz kalkulację środków przeznaczonych na realizację zadania. Do zdobycia było maksymalnie 450 punktów. Oferty uzyskały następującą punktację:
- Stowarzyszenie Grupa Regionalna GOPR Grupa Wałbrzysko- Kłodzka – 179
- Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych - 309
Oferta zgłoszona przez Fundację ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych została wybrana do realizacji w 2019 r. zadania pn.: „Prowadzenie telefonu interwencyjnego 116 000 w sprawie zaginionych dzieci oraz telefonu (22) 654 70 70 dla zaginionych dorosłych i ich rodzin”. 31 stycznia 2019 roku Sekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji zaakceptował wybór Komisji konkursowej.
- Pierwsza publikacja:
- 16.10.2019 16:05 Magdalena Jakubiak
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Departament Porządku Publicznego
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Rozstrzygnięcie otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego pod nazwą: „Prowadzenie działań związanych z poszukiwaniem osób zaginionych oraz zapewnienie wsparcia ich rodzinom” | 1.0 | 16.10.2019 16:05 Magdalena Jakubiak |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP