Biuro Organizacji, Kadr i Budżetu Urzędu
Biuro odpowiada za prowadzenie spraw z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Urzędu, zarządzania zasobami ludzkimi oraz spraw osobowych kierowników jednostek administracji zespolonej i jednostek organizacyjnie podporządkowanych Wojewodzie Lubelskiemu. Zadania Biura obejmują również zapewnienie funkcjonowania i organizacji pracy Urzędu, obsługę klienta, kancelaryjną i finansowo-księgową Urzędu, zarządzanie dokumentacją wpływającą i wychodzącą z Urzędu, prowadzenie archiwum zakładowego oraz rachunkowości i gospodarki finansowej Urzędu.
Dyrektor: Adam Palonka
e-mail: apalonka@lublin.uw.gov.pl
Zastępca dyrektora: Mariola Stec
e-mail: mstec@lublin.uw.gov.pl
Główny Księgowy Urzędu: Agata Poleszak
e-mail: apoleszak@lublin.uw.gov.pl
Dyrektor delegatury w Chełmie Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie: Maciej Baranowski
e-mail: mbaranowski@lublin.uw.gov.pl
Dyrektor delegatury w Zamościu Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie: Rafał Farion
e-mail: rfarion@lublin.uw.gov.pl
Dyrektor delegatury w Białej Podlaskiej Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w Lublinie: Maciej Buczyński
e-mail: mbuczynski@lublin.uw.gov.pl
Kontakt
Sekretariat Biura Organizacji, Kadr i Budżetu Urzędu
ul. Spokojna 4, 20-914 Lublin, pok.105
tel.: 81 74 24 204
e-mail: sekwoa@lublin.uw.gov.pl
Zadania biura
Do zakresu działania Biura Organizacji, Kadr i Budżetu Urzędu należy m.in.:
W zakresie organizacji i kontroli zarządczej:
- przygotowywanie aktów prawnych regulujących funkcjonowanie Urzędu, a także podległych Wojewodzie Lubelskiemu jednostek budżetowych obsługujących organy rządowej administracji zespolonej w województwie;
- udzielanie upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Wojewody Lubelskiego i Dyrektora Generalnego LUW w Lublinie, powoływania pełnomocników Wojewody Lubelskiego, komisji i zespołów;
- koordynowanie działań i prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem systemu kontroli zarządczej w Urzędzie;
- koordynowanie zadań związanych z ochroną danych osobowych w Urzędzie;
- prowadzenie spraw osobowych kierowników jednostek rządowej administracji zespolonej w województwie oraz kierowników innych jednostek organizacyjnych podporządkowanych Wojewodzie Lubelskiemu.
W zakresie spraw kadrowych pracowników Urzędu:
- prowadzenie spraw związanych z nawiązaniem, trwaniem i ustaniem stosunku pracy pracowników Urzędu;
- opracowywanie projektu regulaminu pracy.
W zakresie zarządzania zasobami ludzkimi:
- prowadzenie naborów na wolne stanowiska pracy w służbie cywilnej w Urzędzie;
- prowadzenie spraw z zakresu realizacji staży, praktyk lub wolontariatu w Urzędzie;
- organizowanie szkoleń dla pracowników Urzędu;
- opracowywanie opisów stanowisk pracy w Urzędzie, prowadzenie służby przygotowawczej dla pracowników zatrudnionych po raz pierwszy w służbie cywilnej oraz spraw z zakresu pierwszej oceny i ocen okresowych;
- wykonywanie zadań związanych z powołaniem i obsługą rzecznika dyscyplinarnego Urzędu i komisji dyscyplinarnej;
- koordynowanie spraw socjalnych w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
W zakresie zadań Archiwum Zakładowego:
- zarządzanie Archiwum Zakładowym oraz filiami w Białej Podlaskiej, Chełmie i Zamościu, wykonywanie innych zadań wynikających z ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach;
- przechowywanie i udostępnianie dokumentacji ze zlikwidowanych przedsiębiorstw państwowych, a także innych jednostek organizacyjnych, dla których organem założycielskim bądź organem nadzoru był Wojewoda Lubelski;
- przeprowadzanie kwerend archiwalnych;
- przechowywanie i udostępnianie przechowywanej dokumentacji wytworzonej przez Lubelski Urząd Wojewódzki oraz odziedziczonej m. in. po Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej w Lublinie dla pracowników Urzędu i osób trzecich;
- brakowanie dokumentacji niearchiwalnej dla której upłynął okres przechowywania i która utraciła znaczenie oraz wartość dowodową dla Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego;
- przygotowywanie materiałów archiwalnych do przekazania do właściwego archiwum państwowego i Archiwum Dokumentów Elektronicznych;
- przyjmowanie dokumentacji papierowej spraw zakończonych ze wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu, składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych oraz dokumentacji elektronicznej w systemie EZD za pośrednictwem modułu Archiwum;
- koordynowanie czynności kancelaryjnych w Urzędzie wykonywane przez Koordynatora Czynności Kancelaryjnych;
- współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie właściwego postępowania z dokumentacją akt spraw zakończonych w formie papierowej i elektronicznej w EZD;
- współpraca z Archiwum Państwowym w Lublinie i jego oddziałami.
W zakresie spraw kancelaryjnych i zarządzania obsługą klienta:
- przyjmowanie i rejestrowanie przesyłek wpływających w systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją i wykonywanie odwzorowania cyfrowego tych przesyłek;
- przyjmowanie i wysyłka korespondencji wychodzącej z Urzędu przez Kancelarię Główną oraz obsługa numerów nadawczych "R" dla przesyłek wychodzących;
- obsługa składu chronologicznego i składu informatycznych nośników danych Urzędu oraz przygotowywanie zgromadzonej w tych składach dokumentacji do przekazania do archiwum zakładowego;
- obsługa elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP;
- koordynowanie procesu obsługi klienta w Urzędzie;
- obsługa informacyjna klientów zewnętrznych w głównym Punkcie Obsługi Klienta, w tym udzielanie informacji bezpośrednio i telefonicznie oraz poprzez narzędzia komunikacji elektronicznej;
- obsługa klientów zewnętrznych Urzędu w zakresie m.in.:
- potwierdzania profilu zaufanego,
- prowadzenia biura podawczego,
- przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków dotyczących działalności Urzędu, urzędów obsługujących organy rządowej administracji zespolonej w województwie oraz innych jednostek organizacyjnych podporządkowanych Wojewodzie Lubelskiemu.
W zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy:
- wykonywanie zadań związanych z realizacją obowiązków pracodawcy w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy;
- opracowywanie projektów zarządzeń i instrukcji regulujących zasady i przepisy BHP w Urzędzie oraz prowadzenie konsultacji w tym zakresie ze związkami zawodowymi;
- organizowanie i prowadzenie szkoleń dla pracowników Urzędu w dziedzinie BHP.
W zakresie budżetu Urzędu:
- opracowywanie projektu budżetu Wojewody Lubelskiego w części dotyczącej zadań realizowanych przez Biuro;
- prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej Urzędu oraz obsługa finansowo-księgowa Urzędu.