W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Wydział Infrastruktury

Do zadań Wydziału Infrastruktury należy prowadzenie spraw z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej, pozwoleń na budowę i zgłoszeń budowlanych oraz postępowań odwoławczych i zażaleniowych, a także ocena uchwał w sprawie studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Ponadto, koordynowanie spraw dotyczących rejestrowania przedsiębiorców prowadzących ośrodki techniki jazdy i ośrodki szkolenia kierowców wykonujących przewóz drogowy, ewidencja instruktorów techniki jazdy oraz obsługa komisji ds. kwalifikacji instruktorów nauki jazdy. Wydział prowadzi także sprawy związane z udzielaniem jednostkom samorządu terytorialnego dofinansowania ze środków Funduszu Dróg Samorządowych i dopłat z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.
 

Dyrektor: Michał Zdun
e-mail: mzdun@lublin.uw.gov.pl

Zastępca dyrektora: Aneta Ciesielczuk
e-mail: aciesielczuk@lublin.uw.gov.pl

Kontakt

Sekretariat Wydziału Infrastruktury
ul. Lubomelska 1-3, 20-072 Lublin, pok. 219
tel.: 81 74 24 267
faks: 81 74 24 797
e-mail: wi@lublin.uw.gov.pl

Zadania wydziału

Do zakresu zadań realizowanych przez Wydział należy:

W zakresie budownictwa:

  • zajmowanie się sprawami z zakresu pozwoleń na budowę:
    • przyjmowanie zgłoszeń dotyczących inwestycji hydrotechnicznych, inwestycji KZN, dróg wojewódzkich i krajowych, elektrowni wiatrowych czy lotnisk cywilnych;
    • prowadzenie spraw związanych z inwestycjami na terenach zamkniętych i obszarach kolejowych, jak również strategicznymi inwestycjami w zakresie sieci przesyłowych;
  • rozpatrywanie odwołań od decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych wydawanych przez starostów oraz rozpatrywanie odwołań od pozwoleń na budowę dróg publicznych i inwestycji hydrotechnicznych;
  • orzekanie w sprawach dotyczących decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji na podstawie specustaw: telekomunikacyjnej, drogowej, dot. strategicznych inwestycji w sektorze naftowym, w zakresie terminalu gazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego oraz przeciwpowodziowej i lotniskowej.

W zakresie nadzoru urbanistycznego:

  • przygotowywanie decyzji lokalizacyjnych na podstawie przepisów specustaw;
  • prowadzenie nadzoru nad jednostkami samorządu terytorialnego dotyczący sporządzania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego;
  • prowadzenie postępowań w zakresie stwierdzenia nieważności uchwał podjętych z istotnym naruszeniem prawa;
  • przygotowywanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu na terenach zamkniętych.

W zakresie nadzoru nad inwestycjami:

  • udzielanie dofinansowań jednostkom samorządu terytorialnego ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (dawniej Fundusz Dróg Samorządowych);
  • prowadzenie nadzoru nad Lubelskim Zarządem Obsługi Przejść Granicznych w Chełmie (LZOPG) w zakresie utrzymania przejść granicznych oraz realizowanych inwestycji na przejściach granicznych w województwie lubelskim;
  • nadzorowanie i monitorowanie zadań inwestycyjnych, które zostały ujęte w ustawie budżetowej i pochodzące z rezerw celowych.

W zakresie egzekucji administracyjnej i finansowania przewozów:

  • prowadzenie spraw w zakresie udzielania dopłat z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej;
  • prowadzenie spraw dotyczących egzekucji obowiązków o charakterze niepieniężnym;
  • nadzór nad podmiotami zajmującymi się szkoleniem kierowców wykonujących transport drogowy, jak też nad ośrodkami szkolenia i doskonalenia techniki jazdy;
  • prowadzenie obsługi komisji ds. kwalifikacji instruktorów nauki jazdy;
  • nadzorowanie wykonywania przez starostów i marszałka zadań wynikających z ustawy o kierujących pojazdami;
  • dokonywanie nadzoru nad zarządzaniem ruchem na drogach gminnych, powiatowych i wojewódzkich;
  • koordynowanie spraw dotyczących przekazywania samorządowi województwa lubelskiego dotacji na dopłaty do ulgowych przejazdów krajową komunikacją autobusową;
  • wykonywanie zadań związanych z ustalaniem wskaźnika przeliczeniowego 1 m² powierzchni użytkowej budynku mieszkalnego w województwie lubelskim.

W zakresie administracji architektoniczno-budowlanej:

  • rozpatrywanie skarg, odwołań i zażaleń dotyczących działalności starostów powiatowych jako organów I instancji w sprawach, które określa ustawa Prawo budowlane;
  • prowadzenie nadzoru nad powiatowymi organami administracji architektoniczno-budowlanej;
  • prowadzenie postępowań oraz przygotowywanie decyzji administracyjnych w trybach nadzwyczajnych;
  • rozpatrywanie skarg na podjęte decyzje ostateczne, które kierowane są do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego;
  • przygotowywanie postanowień o nałożeniu kary na organ I instancji za przekroczenie terminów do wydania decyzji;
  • dokonywanie kontroli rejestrów wniosków o pozwolenie na budowę, a także rejestrów decyzji o pozwoleniu na budowę;
  • prowadzenie sprawy z zakresu udostępniania informacji publicznej na wniosek strony.
{"register":{"columns":[]}}