Dobre praktyki
24.07.2020
To, czy znamy, właściwie rozumiemy, a przede wszystkim przestrzegamy zasady służby cywilnej i zasady etyki korpusu służby cywilnej, jest gwarantem naszej uczciwości. Oznacza to, że urzędy powinny stale doskonalić swoje zdolności instytucjonalne w tym zakresie. Mogą to zrobić na wiele sposobów. W zakładce Dobre praktyki prezentujemy niektóre z nich.
Znajdą tu Państwo przykłady dobrych praktyk i sprawdzonych rozwiązań. Dzięki nim dowiedzą się Państwo, jak zainteresować tematem i jak skutecznie:
- podnosić świadomość etyczną pracowników,
- zwiększać wiedzę na temat rozwiązań prawnych w tym zakresie,
- rozwijać umiejętność radzenia sobie w sytuacji wątpliwej lub trudnej,
- zachęcać pracowników, aby angażowali się w działania na rzecz uczciwości w organizacji.
Większość tych rozwiązań nie wymaga nakładów finansowych. Jednak efektywność wdrożenia i skuteczność tych rozwiązań zależą od zaangażowania na rzecz budowy i promocji kultury uczciwości w organizacji.
Kierujemy ten materiał przede wszystkim do dyrektorów generalnych/kierowników urzędów i pracowników, którzy mają za zadanie upowszechniać kulturę uczciwości i podnosić świadomość etyczną w urzędzie. Mamy nadzieję, że rozwiązania, które promujemy, zainspirują do działania i przyczynią się do tego, by wzmocnić kulturę uczciwości w służbie cywilnej.
Zachęcamy Państwa do lektury i do dzielenia się z nami przykładami rozwiązań, które mogą zainspirować innych. Swoje propozycje proszę przesyłać na adres etyka@kprm.gov.pl.