Petycja w sprawie podjęcia działań mających na celu nowelizację przepisów stosownych ustaw pragmatycznych w zakresie zatrudniania byłych funkcjonariuszy służb mundurowych na określonych stanowiskach w administracji publicznej
Petycja złożona z wyrażeniem zgody na ujawnienie informacji o podmiocie wnoszącym petycję. Autor postuluje w szczególności nowelizację przepisów m. in. ustawy o Policji, ustawy o Straży Granicznej, ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, tak aby funkcjonariusze, którzy odeszli ze służby i pełnili ją co najmniej przez 10 lat, ze względu na szczególny charakter wykształcenia, doświadczenia i wiedzy specjalistycznej korzystali z pierwszeństwa w zatrudnieniu w administracji publicznej na stanowiskach związanych z ochroną bezpieczeństwa i porządku publicznego, ochroną bezpieczeństwa wewnętrznego państwa, legalizacją pobytu i zatrudnienia cudzoziemców oraz zapobiegania klęskom żywiołowym.
Petycja została przekazana do MSWiA przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów w dniu 3 kwietnia 2023 r.
W dniu 30 czerwca 2023 r. udzielono odpowiedzi podmiotowi wnoszącemu.
Materiały
Petycja w sprawie podjęcia działań mających na celu nowelizację przepisów stosownych ustaw pragmatycznych w zakresie zatrudniania byłych funkcjonariuszy służb mundurowych na określonych stanowiskach w administracji publicznejPetycja_w_sprawie_podjecia_dzialan_majacych_na_celu_nowelizacje_przepisow_stosownych_ustaw_pragmatycznych_w_zakresie_zatrudniania_bylych_funkcjonariuszy_sluzb_mundurowych_na_okreslonych_stanowiskach_w_administracji_publicznej.PDF 0.67MB
- Pierwsza publikacja:
- 08.08.2023 09:59 Alicja Zakrzewska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Bartosz Czyczyn
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Petycja w sprawie podjęcia działań mających na celu nowelizację przepisów stosownych ustaw pragmatycznych w zakresie zatrudniania byłych funkcjonariuszy służb mundurowych na określonych stanowiskach w administracji publicznej | 1.0 | 08.08.2023 09:59 Alicja Zakrzewska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP