W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Trwa kampania „Nasz klimat”. Co jeszcze przed nami?

15.06.2022

Kampania społeczno-edukacyjna „Nasz Klimat”, zainicjowana przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, została podzielona na cztery etapy, a już wkrótce rozpocznie się jej ostatnia część. Dotychczas zrealizowano m.in. aktywności skierowane bezpośrednio do uczniów oraz samorządów terytorialnych. Jakie elementy zostały zaplanowane w najbliższym czasie?

KV_-_Nasz_Klimat_Strona_1
  • Konkurs „W moim domu nic się nie marnuje” – rozpoczął się konkurs skierowany do Członków Kół Gospodyń Wiejskich. Zadaniem uczestników jest opisanie działania (ekopraktyki), przyczyniającego się do realizowania celów ochrony klimatu, które warto wdrożyć we własnym domu. Ekopraktyki mogą dotyczyć m.in. oszczędności energii elektrycznej i wody, ograniczenia marnowania żywności czy powszechnego segregowania odpadów. Tytuł laureatów uzyskają trzy najwyżej ocenione prace, a organizatorzy przewidzieli atrakcyjne nagrody finansowe dla zwycięzców. Środki będą mogły zostać przeznaczone do promowania postaw proekologicznych wśród innych mieszkańców gmin, na terenie których działają nagrodzone Koła Gospodyń Wiejskich. Mogą zostać również przeznaczone na zakup przedmiotów i urządzeń, które pomogą członkiniom Kół wprowadzać zmiany korzystne dla środowiska.
    Więcej informacji znajduje się na stronie konkursu.
  • Edukacyjne treści na stronie www kampanii – w ramach działań na stronie Ministerstwa Klimatu i Środowiska, w zakładce poświęconej kampanii, regularnie publikowane są kolejne materiały, dotyczące zagadnień związanych z ochroną klimatu. Wśród poruszanych tematów, znajdują się: aktualności nt. kampanii, wyjaśnienie najważniejszych pojęć środowiskowych, treści dotyczące konieczności racjonalnego dysponowania zasobami (m.in. wody, źródeł energii), sposoby na codzienne, indywidualne działań dla dobra środowiska czy praktyczne porady proekologiczne.
    Materiały można znaleźć na stronie aktualności.
  • Działania skierowane do ogółu społeczeństwa – przed nami również dalsze aktywności, w kontekście budowania świadomości społecznej całego społeczeństwa. Odbiorcy mogą zapoznać się ze spotami telewizyjnymi i radiowymi, dotyczącymi kampanii i działań proekologicznych. Materiały edukacyjne, również w formie infografik i wideografik, można znaleźć w zakładce klimat dla wszystkich.

Co już za nami?

Wiele działań zostało już zrealizowanych. W ramach kampanii powstały:

  • Pakiet edukacyjny dla uczniów szkół podstawowych – celem ich przygotowania było przybliżenie uczniom szkół podstawowych kluczowych zagadnień związanych z ochroną klimatu oraz działaniami na rzecz adaptacji do zachodzących zmian klimatu. Pakiet zawiera propozycje scenariuszy lekcyjnych dla uczniów poszczególnych klas oraz materiały wspomagające przyswajanie wiedzy – m.in. infografiki z informacjami nt. klimatu. Więcej informacji znajduje się na stronie kampanii w zakładce przyjaciele klimatu.
  • Pakiet edukacyjny dla samorządów – celem stworzenia materiałów jest przekazanie ciekawych i inspirujących treści, które zostaną wykorzystane do promocji postaw proekologicznych wśród pracowników administracyjnych w gminach oraz w społeczeństwie lokalnym. Pakiet zawiera: kompendium wiedzy o klimacie, przykłady dobrych praktyk w Polsce i innych krajach oraz część graficzno-edukacyjną (animacje, infografiki, plakaty, baner internetowy, ulotkę, broszurę informacyjną i inne). Materiały dostępne są na stronie w zakładce klimat dla samorządów.
  • Raport „Ekologiczne zachowania Polaków” – celem badania było sprawdzenie, czy i w jaki sposób mieszkańcy Polski na co dzień dbają o klimat. Respondenci odpowiedzieli na pytania dotyczące zachowań proekologicznych w domach, podczas podróży, w czasie wyjazdów wakacyjnych oraz w trakcie dokonywania zakupów. Cały raport można znaleźć na stronie kampanii. Warto sprawdzić czy jesteśmy domowymi EKOistami.
  • VideoOlimpiada klimatyczna dla uczniów szkół ponadpodstawowych – celem konkursu było zaangażowanie uczniów oraz zwiększenie ich świadomości ekologicznej, dotyczącej indywidualnych działań na rzecz ochrony klimatu. Zadaniem konkursowym było przygotowanie edukacyjnego materiału filmowego, który w kreatywny sposób prezentował, w jaki sposób możemy na co dzień dbać o klimat. Zachęcamy do obejrzenia nagrodzonych filmów, które znajdują się na stronie w zakładce VideoOlimpiada. To dobre źródło inspiracji.

 

Kampania „Nasz Klimat” nie zwalnia tempa, dlatego warto śledzić kolejne aktywności. Działania zakończą się w październiku.

{"register":{"columns":[]}}