Ósme spotkanie grupy roboczej do spraw e-Doręczeń
27.11.2024
22 listopada odbyło się kolejne spotkanie z przedstawicielami organizacji i jednostek samorządów terytorialnych. Dzień wcześniej Sejm uchwalił nowelizację ustawy o doręczeniach elektronicznych, która trafiła następnie do Senatu.
Podczas spotkania przedstawiciele Centralnego Ośrodka Informatyki zaprezentowali realizowane i planowane działania informacyjno-wdrożeniowe dla podmiotów publicznych. Przekazali między innymi informacje o:
- dwóch webinarach, które odbędą się w grudniu,
- finalizacji prac nad przewodnikiem „Jak skutecznie wdrożyć e-Doręczenia”,
- nagraniach materiałów w ramach cyklu „Praktycy-praktykom”, w których brali udział przedstawiciele samorządów.
Omówiono także zgłaszane przez samorządy zagadnienia dotyczące zasad wysyłki korespondencji w okresie przejściowym i przesłanek organizacyjnych, które umożliwiają podmiotom odstąpienie od korespondencji w publicznej usłudze doręczeń elektronicznych.
Wciąż zachęcamy podmioty publiczne, aby składały wniosek o adres do e-Doręczeń i aktywowały skrzynkę przed wejściem w życie tego obowiązku.
Kolejne spotkanie grupy roboczej planowane jest na grudzień.