W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Jak zmienić administratora skrzynki

15.01.2025

Komputer z otwartą skrzynką e-Doręczeń. Na ekranie. widać wniosek o aktualizację danych w Bazie Adresów Elektronicznych dla podmiotu publicznego

Już od 15 dni podmioty publiczne muszą korzystać z e-Doręczeń w korespondencji. Jeśli Twój urząd dopiero rozpoczyna przygodę z tym systemem, dowiedz się, jak zarządzać skrzynką do e-Doręczeń. Poniżej przeczytasz, jak zmienić administratora skrzynki

Kto może zmienić administratora

Reprezentant to osoba formalnie umocowana przez zarząd do dokonywania czynności prawnych w imieniu podmiotu. Pełnomocnik to osoba działająca na podstawie oświadczenia woli reprezentanta w zakresie ustalonym w pełnomocnictwie.

Jeśli poprzedni pełnomocnik lub reprezentant podmiotu był administratorem skrzynki do e-Doręczeń, wówczas jako nowy pełnomocnik lub reprezentant złóż wniosek o aktualizację wpisu w Bazie Adresów Elektronicznych.

Aby zmienić administratora:

  1. Zaloguj się do skrzynki do e-Doręczeń.
  2. Na górze po prawej wybierz Zarządzaj adresami do e-Doręczeń.
  3. Kliknij przycisk Złóż wniosek.
  4. Wybierz opcję dla innej osoby lub podmiotu.

Zobaczysz skrzynki, do których możesz złożyć wniosek. Jeśli skrzynki nie ma na liście, adres do e-Doręczeń znajdziesz w wyszukiwarce.  Może Ci go również podać inny użytkownik tej skrzynki.

  1. Pod nagłówkiem Czego dotyczy wniosek? wybierz Aktualizacja danych.

Jak wypełnić wniosek

Wniosek składa się z czterech kroków:

  1. Pierwszy etap to Dane wnioskodawcy. Na początku zaznacz, w jakiej roli występujesz: reprezentanta czy pełnomocnika.

W sekcji Twoje dane uzupełnij adres e-mail, na który dostaniesz powiadomienie o rozpatrzeniu wniosku.

Jeśli jesteś reprezentantem podmiotu, to załączniki są opcjonalne. Jeśli jesteś pełnomocnikiem, to do wniosku musisz załączyć pełnomocnictwo i zaznaczyć dodatkowe pola dotyczące opłaty za pełnomocnictwo. Jeśli masz prawo zwolnienia z tej opłaty, wybierz z listy odpowiedni powód. Dla podmiotu publicznego są dwie opcje:

  • Działasz w imieniu jednostki budżetowej
  • Działasz w imieniu jednostki samorządu terytorialnego.

Jeśli nie masz prawa do zwolnienia z opłaty, załącz dodatkowo potwierdzenie opłaty za pełnomocnictwo.

  1. Przejdź do sekcji Dane podmiotu. Są tam następujące informacje:
    • adres siedziby podmiotu
    • adres do korespondencji.

Nie musisz nic zmieniać w tym kroku.

  1. Następna sekcja to Dane administratora. Możesz w niej:
  • zmienić dane obecnego administratora
  • usunąć administratora

Ważne: skrzynka musi mieć co najmniej jednego administratora. Jeśli usuwasz wszystkich dotychczasowych administratorów, dodaj nowego. Możesz dodać siebie albo inną osobę jako administratora.

  • dodać administratora.

Jeśli masz być administratorem skrzynki, zaznacz pole Dodaj siebie jako administratora. System automatycznie wstawi Twoje dane.

W tym miejscu możesz również dodać innych administratorów.

  1. Na koniec, aby sprawdzić poprawność wszystkich danych we wniosku, kliknij przycisk Pokaż dokument. Jeśli dane są poprawne, wybierz Podpisz i wyślij.

Po podpisaniu wybraną metodą, wyświetli się informacja, że wniosek został wysłany i jak sprawdzić jego status.

Jak sprawdzić, ilu administratorów ma skrzynka

Użytkownik, który jest administratorem skrzynki, ma dostęp do listy użytkowników w module uprawnień Uprawnień w skrzynce do e-Doręczeń. Na tej liście są też inni administratorzy skrzynki.

Gdzie dowiedzieć się więcej o obsłudze skrzynki

Aby ułatwić Ci obsługę skrzynki do e-Doręczeń, przygotowaliśmy materiały informacyjne. W szczególności zachęcamy do korzystania z instrukcji dla użytkownika. Znajdziesz w niej opis poszczególnych kroków wraz z podglądem ekranów skrzynki. W rozdziale 19 przeczytasz o zarządzaniu adresami do e-Doręczeń.

{"register":{"columns":[]}}