W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Jak poprawnie złożyć wniosek o adres do e-Doręczeń

31.12.2024

Laptop, ręka z długopisem, cztery zielone kwadraty w tym trzy z symbolami zaznaczenia wyboru

Już za dwa dni podmioty publiczne będą korzystać z doręczeń elektronicznych. Są instytucje, które nie złożyły jeszcze poprawnego wniosku o adres do e-Doręczeń.

Trzy najczęstsze błędy

Najczęściej wnioski są odrzucane z trzech powodów:

  • nazwa podmiotu niezgodna z nazwą w bazie REGON,
  • NIP wskazany we wniosku nie jest przypisany do podmiotu wnioskującego o adres,
  • pełnomocnictwo do złożenia wniosku nie zostało podpisane elektronicznie.

Jak poprawnie złożyć wniosek

Podpowiadamy, jak złożyć wniosek, aby uniknąć jego odrzucenia.

  1. Wybierz odpowiedni wniosek o adres i skrzynkę do e-Doręczeń.
  2. Wypełnij wniosek, w tym:
    • dołącz dokument potwierdzający reprezentację lub pełnomocnictwo podmiotu (przykładowy wzór pełnomocnictwa: Word / PDF),
    • dołącz potwierdzenie opłaty za pełnomocnictwo (jeśli nie korzystasz ze zwolnienia),
    • wskaż administratora, czyli osobę, która będzie zarządzać skrzynką do e-Doręczeń – podaj jej dane i adres e-mail – możesz wskazać więcej niż jednego administratora.
  3. Sprawdź wniosek i podpisz go elektronicznie (profilem zaufanym, e-dowodem lub podpisem kwalifikowanym).

Potwierdzenie złożenia wniosku zostanie wysłane na adresy e-mail wskazanych w nim administratorów.

Gdy składasz wniosek, uważnie wpisz dane podmiotu, w tym NIP. Zobacz, czy w załączanym pliku pełnomocnictwa jest podpis elektroniczny. Na końcu sprawdź, czy wszystko się zgadza.

Skorzystaj z przewodnika

Aby ułatwić wdrożenie e-Doręczeń w podmiotach publicznych, przygotowaliśmy publikację „Jak skutecznie wdrożyć e-Doręczenia – przewodnik dla podmiotów publicznych”. W rozdziałach 8 i 9 przeczytasz:

  • co przygotować przed złożeniem wniosku,
  • jak go złożyć,
  • jak sprawdzić jego status,
  • jak aktywować skrzynkę.

Dodatkowo zapoznasz się z poradami urzędów, które wdrożyły już e-Doręczenia. Dzięki praktycznej checkliście upewnisz się, czy zostały wykonane wszystkie niezbędne kroki do  wdrożenia e-Doręczeń.

{"register":{"columns":[]}}