- Nazwa i adres Zamawiającego:
Prokuratura Okręgowa w Jeleniej Górze, 58-500 Jelenia Góra, ul. Muzealna 9.
Osobą wyznaczoną przez Zamawiającego do kontaktu jest Jarosław Pawlaczek – p.o. Dyrektora 7 Wydziału Budżetowo-Administracyjnego Prokuratury Okręgowej w Jeleniej Górze – tel. 756428496.
- Określenie trybu zamówienia:
Ze względu na wartość zamówienia niższą niż 130.000,00 złotych netto nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (art. 2 ust. 1 pkt 1). Wybór Wykonawcy przedmiotu zamówienia odbędzie się na podstawie konkursu ogłoszonego na stronie internetowej zamawiającego.
- Informacja o przedmiocie zamówienia i miejscu wykonania usługi:
Zamawiający zaprasza do złożenia ofert cenowych dotyczących wykonania izolacji pionowej i poziomej w budynku Prokuratury Rejonowej w Bolesławcu przy ul. Bolesława Chrobrego 5 zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz sztuką budowlaną. Szczegółowy zakres robót przedstawia Zakres prac wraz z przedmiarem, stanowiące Załącznik nr 2 do Opisu Przedmiotu Zamówienia (dalej OPZ) oraz wytyczne zawarte w opinii konserwatorskiej „w sprawie prac remontowych w budynku przy ul. Chrobrego 5 w Bolesławcu” - załącznik nr 1 do OPZ.
- Szczegółowe warunki świadczenia usługi:
Wartość robót remontowych wraz z pracami towarzyszącymi należy określić na podstawie przedmiaru robót, stanowiącego Załącznik nr 2 do OPZ z uwzględnieniem wytycznych zawartych w opinii konserwatorskiej „w sprawie prac remontowych w budynku przy ul. Chrobrego 5 w Bolesławcu” - załącznik nr 1 do OPZ.
Zamawiający przewiduje wynagrodzenie ryczałtowe. W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, w tym ryzyko Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych z realizacją zamówienia, a także oddziaływania innych czynników mających lub mogących mieć wpływ na koszty (np.: oznakowanie i zabezpieczenie terenu prowadzenia prac itp.). Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania przedmiotu i zakresu zamówienia nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego, określonego w umowie zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. Cena ofertowa musi obejmować wszystkie roboty, jakie z technicznego punktu widzenia są konieczne do prawidłowego wykonania i zakończenia przedmiotu zamówienia pt.: „Wykonania izolacji pionowej i poziomej w budynku Prokuratury Rejonowej w Bolesławcu przy ul. Bolesława Chrobrego 5”. Ze względu na ryczałtowy charakter umowy Wykonawca winien uwzględnić w ofercie koszty robót nieprzewidzianych, a koniecznych do prawidłowego wykonania zamówienia.
Prace związane z realizacją zamówienia mogą być prowadzone w godzinach od 7:30 do 15:30 (od poniedziałku do piątku). Ewentualne wydłużenie czasu pracy należy wcześniej uzgodnić z Zamawiającym. Zadanie budowlane należy wykonać zgodnie z prawem budowlanym i sztuką budowlaną. Po zakończeniu prac, do odbioru końcowego robót, należy przedstawić dokumentację budowlaną powykonawczą wraz z certyfikatami dopuszczającymi do stosowania wyrobów budowlanych wprowadzonych do obrotu zgodnie z ustawą o wyrobach budowlanych.
Przed przygotowaniem oferty istnieje możliwość przeprowadzenia wizji planowanych robót, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z upoważnionym pracownikiem Prokuratury Okręgowej w Jeleniej Górze p.o. Dyrektora 7 Wydziału Budżetowo-Administracyjnego Jarosławem Pawlaczkiem tel. 756428496 lub w jego zastępstwie Panem Michałem Gawłem tel. 756428435.
Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:
- posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym
i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia,
- Kierownik robót reprezentujący Wykonawcę jest zobowiązany do realizacji prac zgodnie z przekazaną dokumentacją, sztuką budowlaną oraz zasadami BHP i odpowiadać za całość prowadzonych robót budowlanych.
Wymagany termin realizacji zamówienia: do 31 października 2022 roku.
- Kryteria wyboru:
Kryterium wyboru Wykonawcy stanowi kryterium cenowe: cena ryczałtowa brutto, wyszczególniona przez Wykonawcę w Załączniku nr 4B – Formularz oferty na zapytanie. Zamawiający do realizacji usługi wybierze ofertę z najniższą łączną ceną ryczałtową brutto podaną przez Wykonawcę. Cena ryczałtowa brutto winna obejmować wszystkie koszty
i składniki związane z wykonaniem zamówienia w zakresie wynikającym z Opisu przedmiotu zamówienia (zakres robót budowlanych zawarty jest w przedmiarze budowlanym, który stanowi Załącznik nr 2 do OPZ oraz wytycznych zawartych w opinii konserwatorskiej „w sprawie prac remontowych w budynku przy ul. Chrobrego 5 w Bolesławcu” - załącznik nr 1 do OPZ). Cena oferty stanowi wartość umowy za wykonanie przedmiotu zamówienia w całym okresie, jest ceną ostateczną, niepodlegającą negocjacji i wyczerpującą wszelkie należności Wykonawcy wobec Zamawiającego związane z realizacją przedmiotu zamówienia. Ze względu na sposób wynagradzania (ryczałt) kosztorys ofertowy, który należy załączyć do oferty ma dla Zamawiającego charakter pomocniczy, informacyjny. W przypadku rozbieżności pomiędzy ceną ryczałtową podaną w formularzu ofertowym a ceną ryczałtową podaną w kosztorysie ofertowym jako wartość właściwą do oceny zostanie przyjęta cena ryczałtowa podana
w formularzu ofertowym.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Zamawiający nie przewiduje prowadzenia z Wykonawcami rozliczeń w walutach obcych.
- Kryteria odrzucenia oferty Wykonawcy:
Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy:
-
- jeżeli jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego, w szczególności w przypadku stwierdzenia niezgodności oferty z Opisem przedmiotu zamówienia,
- jeżeli jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów
o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- jeżeli zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
- wykluczonego z udziału w postępowaniu.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert, a także wyjaśnień dotyczących treści oświadczeń, dokumentów, pełnomocnictw załączonych do oferty oraz uzupełnienia wymaganych oświadczeń, dokumentów, pełnomocnictw. Jeżeli zaoferowana cena będzie wydawała się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i będzie budziła wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający zwróci się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny będzie spoczywać na Wykonawcy. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie udzieli wyjaśnień (za brak wyjaśnień zostanie uznane również złożenie wyjaśnień lakonicznych, ogólnikowych, niepopartych dowodami), o których mowa powyżej lub jeżeli dokonana ocena tych wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postepowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 108 ust. 1 oraz w art. 109 ust. 1 pkt 4 Ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2021 poz. 1129 z późn. zm.). Wykluczenie Wykonawcy następuje zgodnie z art. 111 Ustawy Pzp. Zamawiający dokona oceny braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie oświadczenia Wykonawcy zawartego w Załączniku nr 4B – Formularz oferty na zapytanie.
Na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach
w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 r. poz.835) z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawcę:
-
- wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. Ustawy,
- którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. Ustawy,
- którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. 2021 poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. Ustawy. Wykluczenie następować będzie na okres trwania ww. okoliczności. W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ww. Ustawy Zamawiający odrzuci ofertę takiego Wykonawcy. Zamawiający będzie weryfikował przesłankę wykluczenia, o której mowa powyżej na podstawie wykazów określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 oraz listy obejmującej osoby i podmioty, wobec których są stosowane środki, o których mowa w art. 1 ww. Ustawy.
Zamawiający zastrzega sobie prawo:
-
- zmiany treści zapytania ofertowego,
- unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, także po wyborze oferty najkorzystniejszej, a przed zawarciem umowy.
- Sposób przygotowania oferty:
Oferta musi być kompletna i przygotowana zgodnie z treścią niniejszego Opisu przedmiotu zamówienia przy wykorzystaniu formularza ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 4B – Formularz oferty na zapytanie. Ofertę należy złożyć, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej, w języku polskim. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. Oferta musi być podpisana przez osobę (osoby) upoważnioną do występowania w imieniu Wykonawcy tj. osobę (osoby) wymienioną we właściwym rejestrze lub inną osobę upoważnioną pisemnie do reprezentowania Wykonawcy (firmy).
Oferta musi zawierać:
-
- wypełniony i podpisany formularz ofertowy (wzór formularza ofertowego stanowi Załącznik nr 4B – Formularz oferty na zapytanie). Podana cena ryczałtowa brutto musi obejmować wykonanie całego przedmiotu zamówienia. Cena powinna być określona cyfrowo i słownie, w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami matematycznymi. W razie rozbieżności pomiędzy ceną określoną cyfrowo a ceną określoną słownie będzie przyjmowana cena określona słownie;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej;
- stosowny dokument np.: pełnomocnictwo lub upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli nie wynika ono z ogólnie obowiązujących przepisów lub innych dokumentów załączonych do oferty.
- Miejsce i termin składania ofert:
- oferty cenowe można składać e-mailem na adres:
biuro.podawcze.pojgo@prokuratura.gov.pl do dnia 25 lipca 2022 roku do godziny 12:00
-
- termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert cenowych. Wykonawca jest zobowiązany, przed złożeniem oferty, do zapoznania się z wymaganiami Zamawiającego. Złożenie oferty cenowej jest równoważne z akceptacją warunków zawartych w Opisie przedmiotu zamówienia oraz w formularzu oferty na zapytanie i projekcie umowy.
- integralną częścią Opisu przedmiotu zamówienia jest:
- załącznik nr 1 – opinia konserwatorska w sprawie prac remontowych
w budynku przy ul. Chrobrego 5 w Bolesławcu,
- załącznik nr 2 – Zakres prac i Przedmiar robót
- załącznik nr 3 – Projekt umowy
- załącznik nr 4B – Formularz oferty na zapytanie
- Obowiązek informacyjny związany z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w Prokuraturze Okręgowej w Jeleniej Górze
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej: RODO oraz art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2021 poz. 1129 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”, Prokuratura Okręgowa w Jeleniej Górze informuje, że:
- administratorem danych osobowych jest Prokuratura Okręgowa z siedzibą przy ul. Muzealnej 9 w Jeleniej Górze, tel. 75 64-28-400, e-mail: sekretariat.pojgo@prokuratura.gov.pl, reprezentowana przez Prokuratora Okręgowego w Jeleniej Górze,
- inspektorem ochrony danych w Prokuraturze Okręgowej w Jeleniej Górze jest Pani Kataryna Margas, tel. 75 64-28-428, e-mail: katarzyna.margas@prokuratura.gov.pl,
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b, c RODO na zasadach określonych przepisami ustawy Pzp, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie procedury udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza 130.000,00 złotych,
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być osoby lub podmioty, którym może zostać udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp,
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, przechowywanie będzie obejmowało cały okres obowiązywania umowy,
- Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem (art. 19 ust. 5 ustawy Pzp),
- dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych,
- obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp,
- w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
- Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
k) Nie przysługuje Pani/Panu***:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.