W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

8. Zadania Wydziału Procedur Kontrolnych

Do zadań Wydziału Procedur Kontrolnych w zakresie nadzoru i kontroli nad organizacjami pożytku publicznego należy planowanie, realizacja działań i przygotowywanie sprawozdań z czynności podejmowanych w związku z nadzorem nad organizacjami pożytku publicznego.

Zadania te są realizowane w szczególności poprzez:

  • przygotowywanie projektów planów kontroli organizacji pożytku publicznego oraz sprawozdań z ich wykonania,
  • przygotowanie i realizacja procesu powierzania kontroli organizacji pożytku publicznego wojewodom lub Dyrektorowi NIW-CRSO, monitorowanie ich wykonania oraz analiza dokumentacji pokontrolnej z kontroli powierzonych,
  • wykonywanie pozaplanowych kontroli zleconych przez Przewodniczącego Komitetu,
  • przygotowywanie dla Ministra, Przewodniczącego Komitetu lub Wiceprzewodniczącego Komitetu informacji o realizacji zadań kontrolnych,
  • sporządzanie informacji zbiorczych, analiz i ocen dotyczących wyników kontroli powierzonych wojewodom lub Dyrektorowi NIW-CRSO;
  • współpraca z wojewodami i Dyrektorem NIW-CRSO przy kontrolach powierzonych przez Przewodniczącego Komitetu;
  • obsługa skarg i wniosków dotyczących organizacji pożytku publicznego;
  • udzielanie odpowiedzi i wyjaśnień w zakresie obowiązujących przepisów dotyczących nadzoru nad organizacjami pożytku publicznego.
{"register":{"columns":[]}}