8. Zadania Wydziału Procedur Kontrolnych
Do zadań Wydziału Procedur Kontrolnych w zakresie nadzoru i kontroli nad organizacjami pożytku publicznego należy planowanie, realizacja działań i przygotowywanie sprawozdań z czynności podejmowanych w związku z nadzorem nad organizacjami pożytku publicznego.
Zadania te są realizowane w szczególności poprzez:
- przygotowywanie projektów planów kontroli organizacji pożytku publicznego oraz sprawozdań z ich wykonania,
- przygotowanie i realizacja procesu powierzania kontroli organizacji pożytku publicznego wojewodom lub Dyrektorowi NIW-CRSO, monitorowanie ich wykonania oraz analiza dokumentacji pokontrolnej z kontroli powierzonych,
- wykonywanie pozaplanowych kontroli zleconych przez Przewodniczącego Komitetu,
- przygotowywanie dla Ministra, Przewodniczącego Komitetu lub Wiceprzewodniczącego Komitetu informacji o realizacji zadań kontrolnych,
- sporządzanie informacji zbiorczych, analiz i ocen dotyczących wyników kontroli powierzonych wojewodom lub Dyrektorowi NIW-CRSO;
- współpraca z wojewodami i Dyrektorem NIW-CRSO przy kontrolach powierzonych przez Przewodniczącego Komitetu;
- obsługa skarg i wniosków dotyczących organizacji pożytku publicznego;
- udzielanie odpowiedzi i wyjaśnień w zakresie obowiązujących przepisów dotyczących nadzoru nad organizacjami pożytku publicznego.