W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

e-Doręczenia - wygoda, ale i nowy obowiązek

31.12.2024

Od nowego roku czeka nas rewolucja w wymianie korespondencji, szczególnie z organami władzy publicznej. Mowa o e-Doręczeniach, czyli o usłudze rejestrowanego doręczenia elektronicznego, która umożliwia wysyłanie i odbieranie korespondencji elektronicznie ze skutkiem równoważnym z listem poleconym za potwierdzeniem odbioru.

Komunikat w sprawie wstrzymanej procedury konkursowej w NIW

Od 1 stycznia 2025 roku e-Doręczenia zaczną być powszechnie stosowane przez administrację publiczną. Oznacza to, że urzędy oraz większość instytucji publicznych będzie musiała mieć aktywne skrzynki do doręczeń elektronicznych. System e-Doręczeń zastąpi docelowo inne formy korespondencji, w tym tradycyjną, papierową korespondencję urzędową, a także korespondencję prowadzoną przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

To duży przełom i wygoda w obsłudze korespondencji, ale także obowiązek nie tylko dla urzędów, ale również niektórych podmiotów niepublicznych.

Warto pamiętać, że  adres do e-Doręczeń będą musiały mieć też podmioty niepubliczne wpisane do KRS, czyli na przykład fundacje i stowarzyszenia.
Na razie dotyczy to podmiotów niepublicznych rejestrujących się w Krajowym Rejestrze Sądowym od 1 stycznia 2025 roku.  
Pozostałe podmioty, zarejestrowane już w KRS, mają czas na utworzenie skrzynki do e-Doręczeń do 1 kwietnia 2025 r.

{"register":{"columns":[]}}