W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Komunikat z posiedzenia Rady Działalności Pożytku Publicznego 12 lutego 2013 r.

Czwarte posiedzenie Rady Działalności Pożytku Publicznego IV kadencji zainaugurował Współprzewodniczący RDPP, Jarosław Duda przywitaniem wszystkich zebranych oraz przypomnieniem porządku obrad.

  1. Informacja nt. aktualnych, a także planowanych prac stałych Zespołów problemowych Rady.

 

  1. Zespół ds. prawnych i monitoringu.

Marcin Wojdat, przewodniczący Zespołu ds. prawnych i monitoringu zaprezentował wyniki pracy Zespołu. Zespół spotkał się w dniach 16 stycznia br. i 12 lutego br. Pierwsze spotkanie poświęcone było wypracowaniu formularzy sprawozdań finansowych, wykorzystywanych przez System sprawozdań merytorycznych i finansowych organizacji pożytku publicznego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Do udziału w spotkaniu zaproszeni zostali przedstawiciele organizacji pozarządowych, w tym księgowi, którzy zajmują się sprawozdawczością w organizacjach. W wyniku spotkania zaproponowano wprowadzenie zmian, które będą realizowane odnośnie do sprawozdań za 2013 r. W dniu 12 lutego br. poruszono bieżące sprawy, które zostały skierowane do Zespołu, m.in. kwestię stowarzyszenia Krok za Krokiem, ustalono, że Departament Pożytku Publicznego napisze ekspertyzę prawną w tej sprawie. Zespół zaproponował także, aby wystosować w imieniu Rady pismo do wszystkich wojewódzkich RDPP z prośbą o udzielanie odpowiedzi na przekazywane w przyszłości przez ogólnopolską Radę zapytania, listy otwarte i wszelkie prośby kierowane do RDPP przez organizacje, a dotyczące kwestii lokalnych.

Materiały

Komunikat z posiedzenia RDPP 12.02.2013
Komunikat-z-posiedz​_RDPP​_12022013.docx 0.03MB
{"register":{"columns":[]}}