W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Koronawirus: Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi cz. IV

24.04.2020

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi cz. IV

Zapraszamy na IV część najczęściej zadawanych pytań jakie wpływają do nas za pośrednictwem Telefonicznej Informacji Pacjenta.

W dalszym ciągu waszą wątpliwość budzi dostęp do dokumentacji medycznej w obecnej sytuacji epidemii koronawirusa. W  tej części piszemy m.in. czy możecie zabrać z przychodni oryginał swojej dokumentacji medycznej; prosić o skan dokumentacji, jeśli lekarz prowadzi ją w formie papierowej; czy podczas teleporady możecie upoważnić bliską osobę do wglądu do swojej dokumentacji a także o kosztach przesyłki dokumentacji medycznej.

W linku poniżej znajdziecie także odpowiedzi na pytania dotyczące izolatorium oraz tego czy pobyt w nim związany jest z poniesieniem kosztów przez pacjenta, w jaki sposób wykupić leki, gdy jesteśmy na kwarantannie oraz co w sytuacji, gdy system eWUŚ nie potwierdza, że jesteśmy ubezpieczeni.

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi cz. IV

 

Zapoznaj się również z poprzednimi pytaniami dotyczącymi:

  • praw pacjenta, teleporad, wizyt domowych, wystawiania recept oraz zwolnień lekarskich

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

  • medycyny pracy, terminów składania wniosków, nieuczciwych praktyk gospodarczych związanych z koronawirusem czy zakresu pomocy osobom starszym oraz odpowiadamy na pytanie czy możesz odmówić wykonania testu na obecność koronawirusa

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi cz. II

  • używania maseczek, dostępu do dokumentacji medycznej oraz dostępu do świadczeń zdrowotnych w czasie epidemii  

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi cz. III

 

Pamiętaj! W każdej sytuacji, gdy potrzebujesz porady dotyczącej praw pacjenta oraz związanej z Twoimi prawami w obecnej sytuacji, związanej z rozprzestrzenianiem się koronawirusa  - możesz skontaktować się z Rzecznikiem Praw Pacjenta.

Wystarczy zadzwonić na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590 i wybrać prefiks nr 2.

 

{"register":{"columns":[]}}