Koronawirus: najważniejsze prawa i obowiązki pacjenta - zadzwoń na infolinię Rzecznika Praw Pacjenta
13.03.2020
Rzecznik Praw Pacjenta aktywnie wspiera pacjentów i ich bliskich. Każdy, kto potrzebuje porady dotyczącej praw pacjenta, ale też związanej z obecną sytuacją rozprzestrzeniania się koronawirusa może zadzwonić pod bezpłatny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590. Jest to wspólna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia.
- By połączyć się z NFZ i uzyskać informacje nt. koronawirusa – wybierz 1,
- By połączyć się z Rzecznikiem Praw Pacjenta* i uzyskać informacje o prawach pacjenta – wybierz 2.
W związku z dużą ilością zapytań, Rzecznik zwiększył obsadę specjalistów do 15 osób, które są do Państwa dyspozycji i na bieżąco udzielają informacji. Do niedawna dziennie wpływało ok. 280 sygnałów od pacjentów. Sytuacja zmieniła się w momencie potwierdzenia pierwszego przypadku koronawirusa w Polsce. Od tej chwili na infolinię wpłynęło ponad 5 tysięcy sygnałów, z czego 1734 dotyczyły koronawirusa. Tylko 12 marca 2020 r. Rzecznik odnotował 827 połączeń telefonicznych, w tym 378 związanych z koronawirusem.
Zgłaszane problemy i możliwe działania analizujemy na bieżąco, celem maksymalizacji bezpieczeństwa pacjentów.
Na stronie internetowej www.gov.pl/rpp oraz mediach społecznościowych publikujemy ważne informacje, dotyczące praw pacjenta, także w kontekście obecnego zagrożenia epidemicznego.
Aktualne, oficjalne i wiarygodne informacje na temat koronawirusa SARS-Cov-2 wywołującego chorobę COVID-19 oraz informacje jak zachować środki ostrożności i jak postępować w przypadku podejrzenia zakażenia znajdują się pod adresami:
- https://www.gov.pl/web/koronawirus
- https://www.gov.pl/web/zdrowie/wiadomosci
- https://gis.gov.pl/kategoria/aktualnosci/
* Infolinia Rzecznika Praw Pacjenta czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 18.00.