„Prawa pacjenta w dobie COVID-19” – szkolenia online dla pracowników placówek medycznych
01.07.2020
Pandemia koronawirusa postawiła nas wszystkich w zupełnie nowej sytuacji. W czasie zachorowań na COVID-19, przed koniecznością wprowadzenia zmian w funkcjonowaniu zostali postawieni przede wszystkim pracownicy placówek medycznych. Wychodząc naprzeciw potrzebom tych osób, Rzecznik Praw Pacjenta zaprasza pracowników podmiotów medycznych na bezpłatne szkolenia online dotyczące praw pacjenta ze szczególnym uwzględnieniem COVID-19.
Ze względu na obecną sytuację jaka panuje w naszym kraju, Bartłomiej Chmielowiec zmienił formułę prowadzonych dotychczas szkoleń dotyczących praw pacjenta i przeniósł spotkania bezpośrednie na online.
Szkolenia online zostaną poświęcone prawom przysługującym pacjentom oraz praktycznym aspektom ich zastosowania. Przedstawimy przykłady najczęściej występujących naruszeń praw pacjenta, które uwzględniają sprawy dotyczące COVID-19. Omówimy najczęściej pojawiające się wątpliwości, problemy oraz odpowiemy na nurtujące uczestników pytania. Powiemy także o zadaniach i uprawnieniach Rzecznika Praw Pacjenta.
Rzecznik ma nadzieję, że szkolenia te będą także okazją do wymiany spostrzeżeń na temat roli poszczególnych zawodów medycznych w obliczu zagrożenia epidemicznego oraz wyzwań jakie stoją obecnie przed pracownikami placówek medycznych. Zachęca do czynnej dyskusji i zadawania pytań.
Szkolenia skierowane są do pracowników placówek medycznych, niezależnie od zajmowanego stanowiska: kadry kierowniczej, lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, rejestratorek, sekretarek medycznych czy asystentów medycznych. Aby w pełni spełnić oczekiwania uczestników, oferta szkoleń będzie dostosowywana do każdej z wybranych grup zawodowych.
Placówki medyczne zainteresowanie uczestnictwem w szkoleniach zapraszamy do kontaktu z pracownikiem Biura Rzecznika Praw Pacjenta:
Pani Małgorzata Błaszczak
tel: 539 674 268
e-mail: szkolenia@rpp.gov.pl (w korespondencji prosimy o podanie numeru kontaktowego do osoby odpowiedzialnej za organizację szkolenia ze strony placówki medycznej).
Ramowy program szkolenia
Temat: REALIZACJA PRAW PACJENTA PRZEZ PODMIOTY LECZNICZE W DOBIE COVID-19
Czas trwania: ok. 2 godziny (w tym 15 minutowa przerwa)
- Rola i zadania Rzecznika Praw Pacjenta w systemie ochrony zdrowia.
- Katalog praw pacjenta oraz ich ograniczenia w sytuacji związanej z COVID-19.
- Omówienie najczęstszych naruszeń praw pacjenta.
- Analiza wybranych przypadków w formie kazusów.
- Ćwiczenia w grupach- opcjonalnie w zależności od potrzeb zgłaszającego możliwość analizy zgłoszonych problemów w placówce medycznej
Po spotkaniu istnieje możliwość indywidualnych konsultacji.