W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Rzecznik Praw Pacjenta walczy z nieuczciwymi przedsiębiorcami, którzy wykorzystują epidemię do osiągnięcia korzyści majątkowych

17.04.2020

Rzecznik Praw Pacjenta - Bartłomiej Chmielowiec

Rzecznik Praw Pacjenta na bieżąco monitoruje sytuację, związaną z reklamowaniem usług oraz towarów, które mają m.in.: ‘wytworzyć odporność na koronawirusa, skutecznie jemu przeciwdziałać czy likwidować zakażenie koronawirusem’.

Należy stanowczo podkreślić, że tego typu oferty są nieuprawnione, wprowadzające w błąd i nieetyczne.

Wszystkie sygnały i informacje, jakie w tym zakresie wpływają do Rzecznika Praw Pacjenta są na bieżąco analizowane i zgłaszane odpowiednim instytucjom.

Współpracujemy m.in. z Prokuraturą Krajową, Prokuraturą Okręgową w Warszawie czy Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, celem skutecznego przeciwdziałania nieuczciwym praktykom w tym zakresie.

W ostatnich dniach Rzecznik otrzymał potwierdzenie z Prokuratury Okręgowej w Warszawie o wszczęciu dochodzenia w stosunku do dwóch firm działających w Warszawie oraz Bochni oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który przyznał że wspomniane praktyki mogą naruszać zbiorowe interesy konsumentów.

UOKiK skierował także wezwanie do dwóch przedsiębiorców z Krakowa oraz Dublina o podjęcie działań zmierzających do uniemożliwienia dostępu do nieprawdziwych, wprowadzających w błąd informacji znajdujących się na ich stronach internetowych.

Pod koniec marca Rzecznik Praw Pacjenta informował także o bieżącej współpracy z Prokuraturą Krajową. Więcej na ten temat: https://www.gov.pl/web/rpp/rzecznik-praw-pacjenta-pomaga-w-walce-z-przestepczoscia-gospodarcza-bazujaca-na-zagrozeniu-epidemicznym

{"register":{"columns":[]}}